رفعتی: دپارتمان داوری باید برای مطالباتش نظم بیشتری به خرج دهد

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال گفت: دپارتمان داوری هر خواسته‌ای دارد باید با فدراسیون فوتبال هماهنگ باشد.

داوود رفعتی رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت داوری فوتبال بیان کرد: امروز  یک مراسمی به همت کانون داوران برگزار شد که طی آن از پیشکسوتان، مربیان استان‌ها و اعضای کانون تجلیل شد. فکر می‌کنم وضعیت داوری کشور با حضور باتجربه‌ها بهتر شد. برای جوانگرایی داوران در ابتدا باید در لیگ‌های پایین‌تر کسب تجربه کند چرا که جوانان در صورتیکه کم تجربه باشند و در مسابقات لیگ برتر پا بگذارند مطمئنا جو روی آن‌ها تاثیرگذار است.

او ادامه داد: به تیم‌ها حق می‌دهم چرا که جابجایی هر تیم به استان‌های مختلف ۲۰۰ میلیون هزینه دارد، حالا یک داور با یک اشتباه همه این هزینه‌ها را به باد می‌دهند. داوران باتجربه هم اشتباه می‌کنند، اما اگر اشتباهات داوران کم تجربه بیشتر باشد مطمئنا شخصی که این داوران را به کار بگیرد مقصر است.

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال درباره درگیری یک داور با سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان اظهار کرد: با قلعه نویی درباره گلایه اش از داوران صحبت کردم و بهتر بود او خصوصی به رئیس کمیته داوران مشکلش را می‌گفت. قلعه نویی در واقع از عملکرد داوران گله‌مند بود که این رفتار هم درست نیست. داوران ما در وهله اول خودشان را می‌شناسند و اگر اشتباه کنند قطعا جایگاه شان را از دست می‌دهند. وظیفه کمیته داوران است تا مسئله را پیگیری کند و از سوی دیگر نباید داور شخصا شکایت از سرمربی را انجام می‌داد. خدا را شکر با صحبت این بحث تمام شد. این اتفاقات خوب نیست، چون جو فوتبال را بهم می‌زند. از نبی و بهاروند تشکر کردم چرا که باعث شدند جلوی شکایت را بگیرند.

او درباره دیرکرد در پرداخت دستمزد داوران فوتبال اظهار کرد: سازمان لیگ مبالغ لازم را پرداخت می‌کند و اصولا دستمزد داوران بعد از ۱۵ هفته پرداخت می‌شود. پارسال هم که لیگ فوتبال تمام شد از هفته بیست تا سی‌ام مطالبات داوران را پرداخت کردند و امسال هم به همین منوال است. اینکه لباسی به داوران تعلق نگرفته است، نباید اینگونه باشد و باید چاره اندیشی شود.

رفعتی در مورد تست ندادن داوران فوتبال برای مسابقات لیگ عنوان کرد: بسیار کار خطرناکی است و باید داوران در استان‌های مختلف تست بدهند تا پیش از بازی‌ها سلامت آن‌ها بررسی شود. دپارتمان داوری باید از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این چنین مسائل را مطالبه کند.

رئیس سابق دپارتمان داوری فوتبال درباره تهیه نکردن بلیت برای داوران پیش از دیدار مسابقات لیگ برتر بیان کرد: بحث تهیه نشدن بلیت برای یک گروه داوری به این صورت بود که بلیت‌های هواپیمایی در موعد مقرر به فروش رفته بود. بهتر است دپارتمان داوری در چیدمان دقت کند چرا که داوران دوشغله هستند و باید زودتر در جریان  سفرهایشان باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار