در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی درگیر بارش برف و باران/ برف‌روبی ۸۸۵ کیلومتر از راه‌های کشور

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: طی شبانه‌روز گذشته در ۸۸۵ کیلومتر از راه‌های کشور، عملیات برف‌روبی و در ۱۳۰ مقطع ریزش‌برداری شده است.

 مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه با ورود سامانه بارشی به کشور و آغاز بارش برف و باران، عملیات راهداری برای بازنگهداشتن راه‌ها و تامین ایمنی تردد در شبکه راه‌های کشور، انجام گرفته است، گفت: در شبانه روز گذشته با تلاش ۵۸۴ نفر نیروی راهدار و استفاده از ۴۴۵ دستگاه ماشین آلات راهداری، در ۸۸۵ کیلومتر باند عملیات برف روبی، در ۱۳۰ مقطع ریزش برداری و به  ۶۹ دستگاه خودرو امداد رسانی شده است.

مهریاری اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۲ استان درگیر بارش باران، برف و کولاک شده اند که در این بین ۵ محور شریانی و ۴۹ محور غیر شریانی دارای بارش بوده اند.

او یاد آور شد: با انجام به موقع عملیات راهداری زمستانی در این استان ها، هیچ محور‌ شریانی و غیر شریانی دچار انسداد نشد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری تصریح کرد: تا کنون ۳۰ راه روستایی با تلاش راهداران بازگشایی شده است و تلاش برای بازگشایی سایر راه‌های روستایی ادامه دارد.

مهریاری با اشاره به اینکه به مسافران و رانندگان جاده‌ای توصیه می‌شود از سفر‌های غیر ضرور خودداری کنند افزود: اگر ضرورتی در سفر وجود دارد حتما پیش از سفر اطلاعات مسیر‌های سفر خود را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند و با آمادگی و تجهیزات زمستانی لازم به خصوص زنجیر‌چرخ مبادرت به سفر در جاده‌های کوهستانی کنند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری اظهار کرد: استان‌های متاثر از این سامانه آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، قزوین ،البرز ،مازندران، تهران و کرمانشاه هستند که باید تمهیدات لازم توسط مدیران کل استان ها در آن‌ها صورت گیرد.

او بیان کرد: این سامانه بارشی تا فردا عصر از کشور خارج می‌شود و سامانه بارشی جدید دیگری از اواخر روز یکشنبه، ولی با شدت کمتر و همراه با سرما و برودت بیشتر وارد کشور خواهد شد.

مهریاری با بیان اینکه از امروز عصر استان‌های گلستان، خراسان شمالی و نواحی شمالی خراسان رضوی درگیر بارش خواهند شد افزود: تعداد مشخصی از راه‌های روستایی که مسدود شده‌اند، گزارش نشده است، ولی راهداران در حدود ۹۵ روستای دیگر در مناطق صعب العبور، در حال بازگشایی جاده ها هستند.

او همچنین از هشدار سازمان هواشنایی برای امروز خبر داد و گفت: هشداری توسط سازمان هواشناسی در رابطه با وزش باد شدید تا خیلی شدید ارائه شده که امروز یزد، خوزستان، جنوب ایلام، جنوب و شرق خراسان رضوی، شمال و شرق کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، شرق اصفهان، غرب خراسان جنوبی را درگیر خواهد کرد.

او بیان کرد: این مخاطره زمینه ساز خیزش گردوخاک ، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده، کولاک در گردنه‌های برفگیر و کوهستان خواهد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات توضیح داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و سازمان‌های امدادی برای کنترل و بازگشایی آبروها، مدیریت سد‌ها و آب‌بندها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه مناطق کوهستانی، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، باید آمادگی تجهیزات برف روبی و تجهیز خودرو‌ها به امکانات ایمنی و گرمایشی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، لغو هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از تردد عشایر را داشته باشند.

بازگشایی محورهای مسدود شده در مناطق زلزله زده

او همچنین درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده  در استان کهگیلویه و بویراحمد محدوده سی سخت هم گفت: بر اثر زمین لرزه محور‌های یاسوج - پاتاوه، یاسوج - سی سخت و یاسوج - کریک دچار ریزش کوه شده و باتوجه به شدت ریزش در محور یاسوج - سی سخت از سوی پلیس راه در ساعت ۲۳:۰۰ برای محور‌های این منطقه اعلام انسداد شد که باتلاش راهداران در ساعت ۲۳:۴۵ تمامی محور‌ها پاکسازی و بازگشایی شد.

او بیان کرد: ریزش کوه در محور‌های یاسوج - پاتاوه و یاسوج - کریک پاکسازی شد و هم اکنون محور‌های استان باز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار