بزرگترین مجتمع گلخانه ای غرب کشور در دهگلان افتتاح می شود

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ازافتتاح فاز اول مجتمع گلخانه‌ای صادق آباد دهگلان با حضور معاون اول رییس جمهوری خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی فتحی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان  با اشاره به اینکه فاز اول مجتمع گلخانه‌ای صادق آباد دهگلان روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با ۹ هکتار گلخانه مفید احداث می‌شود که در فاز اول آن ۴.۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه می‌شود.

او افزود: فاز اول این طرح با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۵۰ تنی انواع محصولات برای ۵۵ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه برای این فاز ۳۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است گفت: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان از محل تسهیلات پرداختی دولت و ۱۰۵ میلیارد ریال نیز از محل آورده سرمایه گذار تامین شده است.

فتحی گفت: پیش بینی شده کل ۹ هکتار گلخانه مفید طرح با سرمایه گذاری ۶۷۰ میلیارد ریالی با افق تولید سالانه چهار هزار و ۷۰۰ تن و اشتغالزایی مستقیم ۱۱۰ نفر و غیر مستقیم ۱۲۰ نفر احداث شود که ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبارات مورد نیاز آن نیز از منابع مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه تامین شود.

او اهداف از اجرای این طرح را ارتقای بهره وری عوامل تولید (خاک، آب، انرژی) و استفاده بهینه از آنها، اشتغالزایی، افزایش تولید، تأمین امنیت غذایی اعلام کردوگفت:هم اکنون در این استان ۳۳.۵ هکتار در قالب ۷۵ طرح گلخانه‌ای به بهره برداری رسیده و سالانه حدود پنج هزار تن محصول در آن‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بهره برداری از ۹۲۳ هکتار طرح استقرار سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان‌های دهگلان، سقز، کامیاران را از دیگر برنامه افتتاحی معاون اول رییس جمهوری در این استان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۴۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: ۱۱۹میلیارد ریال شامل ۸۷ درصد از اعتبار هزینه شده از اعتبارات بلاعوض دولتی تامین و ۱۳درصد بقیه شامل ۲۶ میلیارد ریال از محل خودیاری بهره برداران استان تامین شده است.

فتحی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ۴۵۴ خانواده بهره‌بردار از خدمات آن بهره مند می‌شوند و اشتغال ۲۰۵ نفر از سرپرستان این خانواده‌ها نیز تثبیت می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارتقای بهره وری عوامل تولید (خاک، آب، سرمایه، نیروی انسانی) و استفاده بهینه از آنها، اشتغالزایی، افزایش تولید، تأمین امنیت غذایی از اهداف اجرای پروژه‌های استقرار سیستم‌های نوین آبیاری است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.