علائم گوارشی بیماری کرونا را بشناسید

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اغلب در صورت مشاهده علائم گوارشی در فرد مبتلا به کرونا، این بیماری تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن آخوندی، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: براساس بررسی های انجام شده بر روی افراد با متوسط سن ۳۵ سال که ۸۱ درصد از آن ها چینی و ۱۹ درصد از آن ها از سایر کشورها بودند، شیوع علائم گوارشی بین آن ها۱۸/۶ درصد بود.

آخوندی شایع‌ترین علائم گوارشی بین افراد بررسی شده را بی اشتهایی و اسهال دانست و اظهارداشت: علائم دیگر گوارشی شامل تهوع هفت درصد، استفراغ  شش درصد و علائمی مانند درد شکم کمتر دیده شده است، همچنین در فرد مبتلا به کرونا با علائم گوارشی، این بیماری شدیدتر است و به بستری در بخش آی سی یو نیاز پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه گیرنده آنژیوتانسین ۲ در روده وجود دارد که ویروس کرونا با چسبیدن به آن فعالیت می‌کند، ادامه داد: بیمار در صورت نداشتن علائم گوارشی و حتی تمام شدن علائم ریوی نیز ویروس را از طریق مدفوع دفع می‌کند.

آخوندی ادامه داد: دارو‌های مصرفی و به خصوص دارو‌های استروییدی بیماران مبتلا به التهاب روده و سایر بیماری‌های روده که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، باید تغییر کند تا بیماریشان تشدید نشود.

او بیان کرد: آندو سکوپی غیرضروری در دوران کرونا انجام نشود، چون امکان ابتلا پزشک در حین آندوسکوپی به ویروس کرونا وجود دارد و برای حفظ جان پزشک بهتر است آندوسکوپی و کولونوسکوپی به دوران بعد کرونا ارجاع شود.

آخوندی با تاکید بر اهمیت علائم گوارشی در افراد مبتلا به کرونا گفت: علائم گوارشی یکی ازشناخته شده‌ترین علامت‌های بیماری کرونا است و اگر بیمار با علائم گوارشی و فاقد علائم ریوی، اما با تب مراجعه کرد اغلب مبتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.