واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم آمریکا درباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران

اتحادیه اروپا از تصمیم دولت جدید آمریکا در خصوص عقب‌نشینی از اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا امروز (جمعه) به تصمیم دولت جدید آمریکا در خصوص عقب نشینی از اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.

این اتحادیه اعلام کرد: تصمیم آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران، شرایط بازگشت تهران به تعهد کامل به توافق هسته‌ای را فراهم می‌کند.

دولت آمریکا شب گذشته ادعای خود مبنی بر نقض برجام از سوی ایران و بازگشت تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.

بر این اساس، ریچارد میلز، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای از ادعای دولت پیشین این کشور برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ عقب نشینی کرد.

او اعلام کرد دولت بایدن تلاش دولت ترامپ را برای اعمال مجدد تحریم‌های بین المللی علیه ایران لغو کرده است.

ریاست جمهوری روسیه و نماینده روسیه در سازمان ملل نیز ضمن از این تصمیم آمریکا در راستای بازگشت طرفین به توافق هسته‌ای ایران استقبال کردند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنین دیروز پنجشنبه محدودیت‌های سفر را برای حضور دیپلمات‌های ایرانی در جلسات سازمان ملل در نیویورک لغو کرد.

گفته می‌شود دیپلمات‌های کشور‌هایی از قبیل ایران و کره شمالی مجوز‌های محدودی برای تردد در داخل نیویورک و اطراف آن خواهند داشت.

پیش از این دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در اقدامی حضور دیپلمات‌های ایرانی برای شرکت در نشست‌های سازمان ملل در نیویورک را ممنوع کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
آن چیزی که شرایط بازگشت را فراهم میکند لغو کامل تحریم هاست و لاغیر
Italy
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
جوجه رو آخر پاییز میشمرن!!!!
آخرین اخبار