لیگ برتر انگلیس؛

لیورپول – اورتون در دربی مرسی ساید/ پسران توخل رو در روی قدیس‌ها

هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) با برگزاری ۴ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در ادامه هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (شنبه) چهار دیدار برگزار می‌شود که در مهمترین بازی‌ها چلسی در ورزشگاه سینت مری به مصاف ساوتهمپتون می‌رود و لیورپول هم پذیرای اورتون خواهد بود.

ساوتهمپتون - چلسی

در اولین بازی امروز، از ساعت ۱۶ ساوتهمپتون در ورزشگاه "سینت مری" به مصاف چلسی خواهد رفت. می‌توان گفت این بازی تقابل بهترین چلسی این فصل با بدترین ساوتهمپتون هفته‌های اخیر است.

قدیس‌ها (لقب ساوتهمپتون) که در مقاطعی از فصل خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان مطرح کردند و در جمع ۶ تیم برتر قرار داشتند امروز در شرایطی به مصاف چلسی می‌روند که با روز‌های خوب خود فاصله زیادی گرفته اند و پس از چندین شکست پیاپی از ۲۳ بازی فقط ۲۹ امتیاز کسب کرده و در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته اند.

در طرف دیگر میدان، اما چلسی با توماس توخل آلمانی روی ابر‌ها سیر می‌کند و یکی پس از دیگری تیم‌ها را از پیش رو بر می‌دارد، این تیم اکنون با ۴۲ امتیاز از ۲۴ بازی خود را به رتبه چهارم جدول رسانده است.

ساوتهمپتون که در مقطعی از فصل با صدر جدول فقط ۴ امتیاز فاصله داشت، ۶ بازی اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته است که این بیشترین شکست متوالی قدیس‌ها در تاریخ این باشگاه است. اوج تحقیر قدیس‌ها شکست ۹-صفر برابر منچستریونایتد بود. در حالی که توماس توخل از وقتی که هدایت آبی‌های لندنی را برعهده گرفته از پنج بازی در لیگ ۱۳ امتیاز کسب کرده و این تیم را از رتبه هشتم به رتبه چهارم رسانده است.

گرچه ساوتهمپتون وضعیت خوبی ندارد، اما این تیم نشان داده است که می‌تواند کار را برای مهمانان خود سخت کند. شاگردان رالف هازنهوتل در دیدار‌ با ۴ تیم از ۶ تیم اول جدول، لیورپول را شکست دادند، با وستهام به تساوی بدون گل دست یافتند و با اختلاف تنها یک گل به منچستریونایتد وسیتی باختند. آن‌ها در ۱۱ بازی خانگی خود در این فصل، در ۹ بازی گل اول را به ثمر رسانده اند.

نکات آماری

  • ساوتهمپتون ۵ بازی آخر خود برابر چلسی را واگذار کرده که طولانی‌ترین روند باخت این تیم برابر یک حریف لیگ برتری در تاریخ این رقابت‌ها است.
  • قدیس‌ها در لیگ برتر ۲۴ بار برابر چلسی شکست خورده اند که پس از ۲۸ شکست آنها  برابر منچستر یونایتد، بیشترین باخت این تیم محسوب می‌شود.
  • ساوتهمپتون در ۶ بازی آخر لیگ در مجموع ۲۰ گل (به طور میانگین ۳.۳ گل در هر بازی) دریافت کرده است.
  • توخل در صورتی که در این بازی شکست نخورد به رکورد ۶ بازی بدون شکست آنچلوتی، اسکولاری، مورینیو و گولیت می‌رسد.
  • چلسی در ۲ بازی خارج از خانه با هدایت توماس توخل پیروز شده است.
  • در بین مربیان ساوتهمپتون هازنهوتل بیشترین باخت خانگی را داشته است. در کارنامه او ۱۶ پیروزی، ۲۰ باخت و ۷ تساوی وجود دارد. در حقیقت این مربی اتریشی ۴۷ درصد از بازی‌های خانگی خود را باخته است.
  • ستاره گلزن ساوتهمپتون دنی اینگز است که در هر ۱۶۱ دقیقه یک گل برای تیمش در لیگ جزیره به ثمر رسانده است.

لیورپول – اورتون

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۱ لیورپول در ورزشگاه آنفیلد به مصاف اورتون می‌رود تا دویست و هشتاد و نهمین شهرآورد مرسی ساید در بندر لیورپول رقم بخورد.

این ۲ تیم در جدول رده بندی فقط سه امتیاز با یکدیگر فاصله دارند و در همسایگی هم جای گرفته اند. لیورپول از ۲۴ بازی ۴۰ امتیاز کسب کرده است  و در رتبه ششم قرار دارد و اورتون نیز با ۳۷ امتیاز از ۲۳ بازی در جای هفتم ایستاده است.

لیورپول مدافع عنوان قهرمانی در ۲ ماه گذشته اوضاع مناسبی نداشته و با از دست دادن امتیاز‌های فراوان به رتبه ششم سقوط کرده است. این تیم ۱۶ امتیاز از تیم صدرنشین منچسترسیتی فاصله دارد. لیورپول از ۸ بازی خود در سال ۲۰۲۱ فقط ۲ بازی را برده و در ۵ بازی شکست خورده است. در حالی که در ۷۲ بازی طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ سرخپوشان فقط ۵ شکست داشتند.

از آخرین برد لیورپول در خانه خود بیش از ۲ ماه می‌گذرد. این تیم در ۳ بازی خانگی اخیر برابر تیم‌های برایتون، منچسترسیتی و لسترسیتی شکست خورده است و باخت  برابر اورتون باعث خواهد شد قرمز‌های مرسی ساید برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ میلادی ۴ شکست خانگی متوالی را تجربه کند.

لیورپول تا به اینجای کار از ۲۴ بازی ۳۲ گل دریافت کرده است که فقط یک گل کمتر از مجموع گل‌های خورده این تیم در کل فصل گذشته است.
حالا خود یورگن کلوپ (سرمربی لیورپول) اعتراف دارد که تیمش دیگر شانسی برای دفاع از عنوان قهرمانی ندارد. به اعتراف این مربی آلمانی تنها راه باقی مانده برای کسب جام، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا است. شاگردان کلوپ سه شنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر لایپزیگ آلمان موفق شدند با نتیجه ۲ - صفر به پیروزی برسند و نشان بدهند که هنوز هم قادر هستند چه کار‌هایی بکنند. آن‌ها با ۲ گل محمد صلاح و مانه یک گام به مرحله یک چهارم نهایی نزدیک شدند.

لیورپول برای اینکه بتواند حضور خود را در لیگ قهرمانان فصل آینده تضمین کند هنوز راه زیادی در پیش رو دارد. این تیم در حال حاضر از چلسی رده چهارمی ۲ امتیاز کمتر دارد.

لیورپول می‌داند که شکستی دیگر در بازی امشب رسیدن آن‌ها به جمع چهار تیم برتر لیگ جزیره را سخت‌تر از قبل خواهد کرد. هرچند که نمایش اخیر قرمز‌ها یورگن کلوپ را امیدوار کرده است. قرمز‌ها برابر لستر و منچسترسیتی نمایش خوبی ارائه دادند و در هر ۲ بازی اشتباهات فردی باعث شد که شکست بخورند و کلوپ مطمئن است که اگر این اشتباهات برطرف شود تیمش خیلی زود به روز‌های پیروزی باز خواهد گشت.

برای اورتون هم پیروزی در دیدار امشب بسیار مهم است. تیم کارلو آنچلوتی این فرصت را دارد که با پیروزی در این بازی با لیورپول هم امتیاز شود و امیدهایش را برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر افزایش دهد. البته تافی‌ها (لقب اورتون) از سال ۱۹۹۹ نتوانسته اند در آنفیلد برنده دربی مرسی ساید شوند.

اورتون هم با ۳ باخت خانگی متوالی برابر نیوکاسل، فولام و منچسترسیتی به این میدان می‌آید، اما تافی‌ها در خارج از خانه وضعیت به مراتب بهتری دارند این تیم از۲۱ امتیاز ممکن ۱۷ امتیاز به دست آورده است.

نکات آماری

  • لیورپول در ۲۳ بازی گذشته خود برابر اورتون در همه رقابت‌ها شکست نخورده است (۱۱ پیروزی و ۱۲ تساوی داشته) که طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری آن‌ها در تاریخ این باشگاه است.
  • لیورپول در ۶ بازی آخر خود ۳ پیروزی و ۳ شکست و اورتون از این تعداد بازی ۳ شکست، یک پیروزی و ۲ تساوی داشته است.
  • اورتون در ۲۰ مسابقه اخیر خود در لیگ برتر برابر لیورپول نتوانسته این تیم را شکست دهد و در این بازی‌ها ۱۲ مساوی و ۸ شکست داشته است.
  • لیورپول و اورتون بیشترین تساوی را در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر داشته اند، ۲۴ بازی این ۲ تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین این دربی شاهد ۲۲ کارت قرمز بوده که بیشترین کارت قرمز در میان دیگر مسابقات لیگ جزیره است.
  • اورتون در ۲۰ بازی خارج از خانه برابر لیورپول نتوانسته است به پیروزی برسد و در این مسابقات ۹ تساوی و ۱۱ شکست داشته است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار