لاوروف: اتحادیه اروپا باید در زمینه ارتباط با مسکو و تامین واکسن کرونا تجدیدنظر کند

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به درخواست بسیاری از کشور‌های اروپایی برای خرید واکسن اسپوتنیک-وی، بر تجدیدنظر ارتباط اتحادیه اروپا با مسکو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه خود با تلویزیون «آر بی سی»، با انتقاد از نحوه عملکرد اتحادیه اروپا در حوزه واکسن کرونا و تامین آن، اظهار کرد: ساختار این نهاد اجازه نمی‌دهد که بتواند بصورت کاملا مستقل با مسکو درباره واکسن کرونا همکاری کند.

وی تصریح کرد: مهم این است که چه کسی باید تصمیمات لازم در این رابطه را اتخاذ کند تا بتوان از بدتر شدن روابط بین مسکو و بروکسل جلوگیری کرد.

لاوروف افزود: این امر غیرممکن است که اتحادیه اروپا بتواند در زمینه تولید و تامین واکسن کرونا با شرکت‌های روسی به همکاری بپردازد، اما در مقابل این احتمال وجود دارد که مسکو بتواند بصورت مستقیم و همانند گذشته با شرکت‌هایی نظیر «آسترازنکا» همکاری کند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به موفقیت و کارایی واکسن روسی اسپوتنیک-وی، گفت: در حال حاضر بسیاری از کشور‌ها برای خرید این واکسن به اتحادیه اروپا درخواست می‌دهند و شمار کشور‌های اروپایی متقاضی این واکسن نیز هر روز رو به افزایش است.

تنش ها و مشکلات میان مسکو و اتحادیه اروپا مدت هاست که بر سر زبان ها افتاده و بطوری که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این راستا اظهار کرده است که، روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا طی چند سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

این موضوع از جایی نشات می گیرد که چندین سیاستمدار اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه در مورد پرونده الکسی ناوالنی، منتقد غربگرای دولت روسیه اقداماتی را انجام داده اند و از سوی دیگر نیز روسیه سه دیپلمات اروپایی سوئد، آلمان و لهستان را به دلیل شرکت در تجمعات غیرمجاز در حمایت از وی اخراج کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار