مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

۲میلیون و ۹۲۰هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان دیده‌بانی شد

تیموری گفت: تاکنون ٢ میلیون و ۹۲۰ هزار هکتار از مراتع این استان به منظور رصد و مبارزه با ملخ صحرایی دیده بانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامحسین تیموری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان گفت: دیده‌بانی از٢ میلیون و ۹۲۰ هزار هکتار از مراتع این استان از ابتدای مهر امسال تا کنون به منظور رصد و مبارزه با ملخ صحرایی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است.

او اظهارداشت: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی همچنان توسط کارشناسان حفظ نباتات در سیستان و بلوچستان تداوم دارد و تاکنون این آفت مهاجر در استان مشاهده نشده است.

او ادامه داد: با توجه به هشدار‌های سازمان فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال قریب‌الوقوع هجوم مجدد ملخ صحرایی مهاجر به کشور و به مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، سازمان جهادکشاورزی در یک برنامه جامع تمامی امکانات و تجهیزات مبارزه شیمیایی با این آفت را که در دوره قبل نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود را سرویس و آماده بکار کرده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در دوره قبل هجوم ملخ صحرایی به این استان در سطح چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار دیده بانی و افزون‌بر ١٨١ هزار هکتار از اراضی سطح استان علیه این آفت خطرناک سمپاشی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار