در باران چطور رانندگی کنیم؟

رئیس پلیس راهور شهرستان مهاباد گفت: روز‌های بارانی، از پر حادثه‌ترین و خطرناک‌ترین روز‌ها برای رانندگی است.

سرهنگ موسوی رئیس پلیس راهور شهرستان مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در شرایط جوی معمول و به صورت استاندارد شما می‌بایست فاصله سه الی چهار ثانیه‌ای با خودروی جلوی خود داشته باشید که به هنگام رانندگی در زیر بارش باران این عدد به ۵ ثانیه افزایش پیدا می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: بارندگی و یخ زدگی معابر باعث کاهش سرعت تردد و ایجاد ترافیک می‌شود با مدیریت زمان سفر، به کاهش حوادث ترافیکی کمک کنیم.

او اضافه کرد: هنگام بارندگی، حداکثر سرعت‌های مجاز تعیین شده برای معابر مختلف کاهش می‌یابد و شما باید با سرعت کمتری رانندگی کنید. این احتیاط در سرعت، برای وقتی که تازه باران شروع شده هم صادق است. یعنی وقتی که تازه زمین‌تر شده، اصطکاک کاهش می‌یابد. به خصوص در اوایل بارندگی، به علت مخلوط شدن آلودگی‌های سطحی مانند روغن ماشین و گرد و خاک که به طور معمول روی سطح همه خیابان‌ها و جاده‌ها هست، حتی خطر جدی‌تر نیز می‌شود.

موسوی تصریح کرد: اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شدیدی شدید، چند بار به طور پیایی پا را روی ترمز فشار دهید. با این کار از لیز خوردن ماشین جلوگیری خواهید کرد. البته رانندگان ماشین‌هایی که به ترمز ABS مجهزند، خیالشان از این بابت راحت‌تر است، زیرا این ترمز‌ها برای لیز نخوردن در چنین شرایطی طراحی شده‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: از سالم بودن برف پاک‌کن‌های جلو و عقب خودرو مطمئن باشید و بسته به شدت باران، سرعت برف پاک کن را تنظیم کنید. همچنین منبع آب شیشه شوی را به طور مرتب کنترل و در یک جاده گل آلود، حتی پس از باران، ماشین‌های جلویی آن را گلی خواهند کرد.

مراعات عابران پیاده را بکنید. خیابان پر از چاله‌های کوچک و بزرگ است که هنگام باران پر از آب می‌شوند. شرط انصاف این بوده که از چاله‌ها با احتیاط عبور کنید تا آب گل آلود به عابران نپاشد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.