آیین نمادین اهدای "هنر کارت" در کرمانشاه برگزار شد

استاندار کرمانشاه با دعوت از هنرمندان برای مشارکت جدی در توسعه و پیشرفت استان، از آن‌ها خواست با معرفی ظرفیت‌ها، "کرمانشاه" را برجسته کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در آیین نمادین اهدای "هنر کارت" به جمعی از هنرمندان استان گفت : اینکه مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه از این استان به عنوان چهره زیبای ایران اسلامی یاد کردند، زائیده تفکرات و آثار هنرمندان این استان است که سرمایه‌های خوبی برای استان هستند.

او گفت : شاید چهره زیبای ایران اسلامی هزاران مثال و صد‌ها نمونه عینی در استان داشته باشد، اما قطعا چند نمونه بارز آن را می‌توان به آثار هنرمندان این استان مربوط دانست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان برای خیلی از جوانان الگو و نماد هستند، از هنرمندان استان برای مشارکت جدی در توسعه و پیشرفت استان دعوت کرد و افزود: هر هنرمندی می‌تواند نقش اثرگذاری در معرفی جاذبه‌های این استان داشته باشد، خصوصا اینکه هنرمندان عمدتا مورد اعتماد مردم بوده و به عنوان نماینده استان می‌توانند کرمانشاه را برجسته کنند.

بازوند ادامه داد: این انتظار از هنرمندان هست که برای توسعه و پیشرفت استان مشارکت جدی داشته باشند، به ویژه اینکه کرمانشاه از گذشته مهد هنرمندان بوده و باید این سرمایه را حفظ و به آیندگان منتقل کنیم.

او با اشاره به خسارت وارده به هنرمندان به دلیل شیوع کرونا، اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر طراحی و توزیع هنر کار و حمایت از هنرمندان را پسندیده عنوان کرد و افزود: کرونا بعد از سلامت، اقتصاد و خصوصا اقتصاد نرم افزاری را تحت تاثیر سوء قرار داده است، کرونا به طور متوسط ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی همه کشور‌ها از جمله ایران اسلامی را تحت تاثیر قرار داده، لذا حمایت‌های انجام شده در این شرایط از هنرمندان شایسته تقدیر است.

او ادامه داد: این نوع اقدامات حمایتی دولت علی رغم همه مشکلات اقتصادی که عمدتا ناشی از تحریم‌ها است، شایسته تقدیر است و نشان از نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به هنرمندان دارد.

کرونای انگلیسی در کمین استان است

مسئول ارشد اجرایی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به شرایط کرونایی استان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون هشت شهرستان کرمانشاه در وضعیت آبی و شش شهرستان در وضعیت زرد هستند و در مجموع وضعیت استان از حیث شیوع بیماری کرونا خطرناک است و بی تعارف کرونای انگلیسی در کمین استان است. بیماری که بر اساس نظر پزشکان و کادر درمان خطرناکتر بوده و تلفات آن هم بالاتر است.

او با اشاره به اهمیت رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از خطرناک شدن وضعیت استان، افزود: در این راستا از امروز مرز‌های کرمانشاه را به روی مسافران بستیم.

او از هنرمندان خواست تا برای جلوگیری از درگیر شدن استان با موج چهارم بیماری پای کار بوده تا خدانکرده گرفتار نشویم و عیدمان عزا نشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار