سخنگوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بدهی میلیاردی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد پرداخت نشده است

حیدری گفت: از بهمن ۹۷ تا اکنون، بنیاد شهید یک ریال از بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت نکرده است.

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنیاد شهید به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد دارد.

او درباره بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد ادامه داد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی و مصوبه دولت، مقرر شده که این بنیاد به نمایندگی از سوی دولت، شهریه این دانشجویان را به دانشگاه پرداخت کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه هیچ نقشی در تعیین میزان شهریه پرداختی ندارد و همه چیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.

به گفته‌ این مقام مسئول، بنیاد شهید از سال ۹۲ تا ۹۶ هیچ پرداختی به دانشگاه آزاد نداشته و دانشگاه به دلیل رسالت اجتماعی خود و تکریم خانواده شهدا از تحصیل این دانشجویان ممانعت به عمل نیاورده و نهایت همکاری را برای ادامه تحصیل آن‌ها انجام داده است.

حیدری با بیان اینکه خیلی از دانشجویان دانشگاه آزاد فارغ التحصیل هم شده اند، ولی هنوز شهریه آن‌ها پرداخت نشده است، افزود: دانشگاه آزاد وابسته به شهریه است و شهریه این دانشجویان حدود ۱۰ درصد مجموع شهریه دانشجویان ماست.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد افزود: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سال ۹۸ با حضور نمایندگانی از بنیاد شهید و دانشگاه آزاد برای رسیدگی به این مسئله جلسه‌ای تشکیل شد؛ بر اساس صورت جلسه مصوب تا بهمن ۹۷ بنیاد شهید یک هزار و۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار بودند.

او ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ مجلس مصوب شده که بنیاد شهید این پول را پرداخت کند و نماینده‌های کمیسیون اجتماعی، کمیسیون فرهنگی، فراکسیون دانشگاهیان، فراکسیون دانشگاه آزاد و فراکسیون فرزندان شاهد نامه‌ای به رییس جمهور حول این محور کردند تا بنیاد شهید پول را پرداخت کند.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد افزود: این پول اگر در موعد مقرر یعنی سال ۹۷ به دانشگاه پرداخت می‌شد، ارزش خیلی بالاتری داشت. با این وجود از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و به ارزش ۸۷۰ میلیارد تومان زمین به ما داده اند؛ حاضر هستیم زمینی که به ما داده اند را ۱۰ درصد زیر قیمت به خودشان بازگردانیم، ولی پول ما را نقد پرداخت کنند.

به گفته این مقام مسئول، از بدهی بهمن ۹۷ حدود ۶۰۰ میلیارد هنوز باقی مانده است. از بهمن ۹۷ تا هم اکنون ( بهمن ۹۹) که شامل پنج ترم تحصیلی و دو ترم تابستان می‌شود، بنیاد شهید یک ریال از بدهی خود را به دانشگاه آزاد پرداخت نکرده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: بدهی این دو سال هم حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان است. این مبلغ با بدهی قبلی سال ۹۷ حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد می‌شود.

حیدری ادامه داد: تاکنون با بنیاد شهید کنار آمده ایم. آن‌ها همچنین تعهد کرده اند که ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق به دانشگاه آزاد بدهند که باز هم در کمال بی علاقگی قبول کردیم اما همان اوراق را هم به ما ندادند.

او ادامه داد: در ترم جاری هم بار‌ها اعلام کرده ایم که مشخص کنند چگونه قرار است پرداخت داشته باشند، ولی اصلا پای میز مذاکره نیامدند.

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه با این طرز برخورد مشخص می‌شود که فرزندان شاهد و ایثارگر در درجه اهمیت نیستند، ادامه داد: باز هم در حال پیگیری از مجلس هستیم تا بدهی دانشگاه آزاد پرداخت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
الان نزدیک یک سال است که قراره نتیجه کمیسیون پزشکی به بنیاد اعلام بشه تا کارت جانبازی ۵ درصد صادر بشود.ولی تا کنون هیچ خبری نشده است.یعنی این هم تقصیر آمریکا است؟یا کاهلی و تنبلی شما و امثال شما است که این گونه مشکلات را بوجود می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر شیری
۲۲:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه هیچ نقشی در تعیین میزان شهریه پرداختی ندارد و همه چیز بر اساس قانون مشخص می‌شود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه بفرمایند کدام قانون ؟ خود دانشگاه آزاد طبق قانون موجودیت غیرقانونی داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
خب که چی ؟ الان برای افزایش حق مدیریت مدیران بازنشسته و وارداتی دانشگاه آزاد پول کم آورده اند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
آخرین اخبار