خرید دستگاه رادیوتراپی ۲میلیون یورویی در گراش

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش فارس، گفت: یک دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) شهرستان گراش با مشارکت دو نیکوکار نصب شد که هزینه خرید ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار یورویی آن را ۲ نیکوکار پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد عبداللهی رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش، بیان کرد: قیمت دستگاه رادیوتراپی دومیلیون و صدهزار یورو و قیمت دستگاه دوزیمتری (از ملزومات اصلی دستگاه رادیوتراپی) نیز ۲۱۷ هزار یورو بوده که این میزان هزینه را  ۲  نیک اندیش گراشی تامین کردند.

او، تصریح کرد: نصب این دستگاه پیشرفته رادیوتراپی یک تحول بزرگ در زمینه درمان سرطان در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش که نوید بخش برای سایر مناطق استان و کل منطقه جنوب کشوربویژه برای بیماران سرطانی است.

عبد اللهی، ادامه داد: اگرچه درمان های سرطان از جمله تشخیص، درمان های سیستماتیک و شیمی درمانی تاکنون دربیمارستان گراش انجام می شد اما جایگاه این دستگاه رادیوتراپی پیشرفته خالی بود که با راه اندازی کامل این دستگاه در ماه های آینده تمام مراحل درمان سرطان  در این مرکز درمانی انجام می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش، افزود: این دستگاه از جدیدترین و به روزترین دستگاه های رادیوتراپی در درمان سرطان است و همان درمانی را انجام خواهد داد که کشورهای پیشرفته دنیا انجام می دهند.

او، اضافه کرد: سرطان ها به شیوه های مختلفی درمان می شوند و این دستگاه، بیمار را به نحوی درمان می کند که کمترین عوارض را به بافت های سالم، و بیشترین اشعه را به بافت ها و تومورهای سرطانی می دهد و سلول های سرطانی را از بین می برد.

عبداللهی، اظهار کرد: این دستگاه  در درمان سرطان های کودکان همچون سرطان مغز و سر و گردن کودکان، سرطان های زنان و زایمان که تقریبا شیوع بالایی هم در کشور دارد، سرطان های خون، ریه و پستان کارایی بالایی دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گراش،گفت: جراحی سرطان در این بیمارستان علاوه بر بیماران شهرستان های جنوبی و استان های همجوار، از کشورهای حوزه خلیج فارس نیز برای جراحی سرطان به گراش مراجعه می کنند.

مدیرعامل شرکت واران پرتو درمان و نماینده کمپانی واریان، بیان کرد: این دستگاه که دربیمارستان گراش توسط مجرب ترین کارشناسان از کشور آلمان نصب شد از پیشرفته ترین دستگاه های رادیوتراپی است که تمامی امکانات برای درمان سرطان در بالاترین سطح را داراست.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار