بهره‌برداری از ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و عملیات گازرسانی به ۲۵۰ روستا و واحد صنعتی کردستان با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با حضور معاون اول رییس جمهوری آیین بهره‌برداری از ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی به صورت همزمان و نمادین در روستای هانیس سنندج به بهره‌برداری رسید.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور روز شنبه در این آیین گفت: با اقداماتی که این دولت انجام داده نرخ مهاجرت از روستا‌ها از سال ۱۳۹۶ به بعد به زیر یک دهم درصد رسیده است و سال آینده به صفر می‌رسد.

او با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود در کردستان یک هزار کیلومتر راه روستایی احداث کرده است، افزود: میانگین بهره‌مندی کردستان از راه روستایی از ۳۴ درصد به بیش از ۵۴ درصد رسیده است که باز هم ۲۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینک افتخار دولت ارتقای گازرسانی روستایی از ۳۰ درصد به بیش از ۸۵ درصد در سطح کشور است، اضافه کرد: کردستان هم در زمینه گازرسانی روستایی پیشتاز بوده و با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۱۰۰ روستای امروز، در سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

امید به ارتقای دسترسی روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات از ۱۵ درصد ابتدای دولت تدبیر و امید به ۹۲ درصد کنونی اشاره کرد و گفت: در این دولت در زمینه آبرسانی روستایی یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری شد و سیستم لوله کشی ۱۰ هزار روستا احیا شد و میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب و سالم از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:همچنین در طول فعالیت این دولت تاکنون، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری روستا‌های کشور کمک شده که ۱۸۰ هزار میلیارد ریال آن در سه سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.