عاملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محور تلاش دانشگاه‌ها باید توجه به جامعه انسانی باشد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها باید محور تلاش خود را به جامعه انسانی و نیاز‌های آن متمرکز کنند.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره الگوسازی دانشجویان از مکتب شهید سلیمانی اظهار کرد: شخصیت سردار سلیمانی در توحید نمایان شده بود. دعا و تلاش شهید سلیمانی دائما این بود که بتواند رضایت خداوند را در مسیر زندگی اش تامین کند.

او افزود: جذبه‌های الهی در وجود این شخصیت بزرگوار پر رنگ بود بنابراین اولین پیام این شهید بزرگوار به ملت این است که موحد باشیم و توحید را در درون خود تقویت کنیم.

عاملی با بیان اینکه باید علم را در مسیر رضایت خداوند قرار دهیم، تاکید کرد: باید جنبه‌هایی از تحولات علمی را دنبال کنیم که خداوند از آن راضی باشد چرا که رضایت خداوند در آسایش و تامین امنیت و تامین سلامت اجتماعی مردم است، همچنین برای پیروی از الگوی مکتب شهید سلیمانی باید جنبه‌های عملکردی توحید را که در مسیر زندگی جریان دارد، تقویت کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بُعد جهانی شخصیت سردار سلیمانی بسیار مهم بود و نگاه آن در نجات جان انسان و همیاری تمام مستضعفان جهان موج می‌زد، ایشان یک وظیفه نسبت به خانواده‌های مسلمان در خود می‌دید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: به تعبیر شهید سلیمانی اگر ۳۰ سال خواب راحتی نداشت در واقع به این معنا بود که در طول آن چند سال برای آرامش مردم تلاش می‌کرد، طبیعتا دانشگاه‌ها باید محور تلاش خود را به جامعه انسانی و نیاز‌های آن متمرکز کنند.

او گفت: جمله «آنچه بر خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند» به عنوان یک نکته در نامه سردار سلیمانی موج می‌زند و انبیا و اولیای الهی در قالب ۱۰ فرمان موسی و عیسی آن را بیان کرده اند و پیام‌هایی هم با این محتوی بار‌ها از سوی پیامبر اکرم (ص) تکرار شده است.

عاملی اضافه کرد: اگر تلاش‌های سردار سلیمانی نسبت به داعش زدایی از منطقه نبود امروزه هیچ کدام از مردم ایران، سوریه، عراق و حتی اروپا و آمریکا آرامش نداشتند و از گزند توطئه‌های داعش هم در امان نبودند بنابراین نگاه حقوق بشری سردار سلیمانی یک نگاه بسیار بلندی بود که ما نیازمند تقویت آن در شخصیت خود هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار