شیوع کرونای انگلیسی تمام سنین را درگیر خواهد کرد

استاندار اردبیل گفت: در صورت شیوع کرونای انگلیسی، تمامی سنین و به خصوص سنین پایین درگیر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: سرعت شیوع این ویروس نیز به مراتب بالاتر از کووید ۱۹ بوده و لازم است خانواده ها حساسیت بیشتری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

او بیان کرد: با اینکه هنوز این ویروس وارد استان نشده ،ولی باید با پرهیز از برگزاری اجتماعات غیرضروری و تشدید دستورالعمل های بهداشتی از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در برخی استان های کشور مشاهده شده است، افزود: باید حساسیت ها نسبت به جلوگیری از شیوع این ویروس در استان بیشتر شده و در این خصوص تمامی مردم اعم از کسبه و بازاریان،فعالان  رسانه های مجازی و صدا و سیما باید فعال باشند.

بهنام جو اظهار کرد: اگر ویروس انگلیسی در استان شیوع یابد ، وضعیت کرونایی استان به مراتب شدیدتر از پیک های قبلی خواهد شد و میزان مرگ و میر نیز در بین همه گروه های سنی اتفاق می افتد.

او گفت: با توجه به پیگیری هایی که در استان از  وضعیت کرونا از سوی بسیجیان و کادر درمانی انجام می شود ، در سه هفته اخیر تعداد ۱۶۰ تا ۱۷۵ نفر بستری در بیمارستان های استان وجود دارد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این وضعیت برای استان خطرناک است ، افزود:  باید با رعایت دستورالعمل ها، تعداد بستری را به زیر  ۶۰ نفر برسانیم.

او با اشاره به شیوع ویروس انگلیسی در استان های تهران و خوزستان اظهار کرد: این ویروس درصد گیرایی و مرگ و میرش بالا بوده و در این مناطق جتی کودکان زیر ۱۰ سال هم بر اثر ابتلا به آن فوت کرده اند.

بهنام جو رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای همه سنین اعم از کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال  لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی از بروز زمینه خطر برای اعمال محدودیت ها جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ورود ویروس انگلیسی به کشور و مشاهده آن در استان های تهران، البرز و خوزستان گفت: اگر این ویروس وارد استان شود ، سنین پایین را تحت تاثیر قرار داده و درگیر خواهد کرد.

شهرام حبیب زاده افزود: توجه دقیق به رعایت دستورالعمل ها، اجرای منظم محدودیت های تردد ، استاندارد کردن پروتکل ها و نظارت بر اجرای پروتکل ها در اماکن عمومی از جمله اقداماتی است که باید برای کنترل وضعیت استان انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه درمان از آرامش نسبی برخوردار است ، تصریح کرد: در صورت شیوع ویروس انگلیسی ممکن است تخت های بیمارستانی را جوانان پر کنند.

حبیب زاده افزود: در حال حاضر میزان ورودی روزانه به بیمارستان ها برای بستری ۲۰ الی ۳۰ نفر و میزان فوتی ها یک تا سه نفر در نوسان است.

وی گفت: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه نیز ۴۵ نفر بوده و فعلا فشاری بر روی کادر درمان احساس نمی شود.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۳ بیمار جدید به بیماران کرونایی استان افزوده شده اند و هم اکنون ۱۶۶ بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری است.

در همین مدت ۲۰ نفر از بیماران با حال مساعد نسبی از بیمارستان ها مرخص شده و ۲ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.