۳ معجزه ‌ای که امام زمان (عج) با ظهورشان برای زندگان و اهل قبور به ارمغان می آ‌ورند

امیرالمؤمنین (ع) در روایتی فرمودند زمانی که امام زمان (عج) پرچمش به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سالیان اخیر دشمنان چهرۀ مخدوشی از دوران قیام و ظهور امام زمان (عج) به مخاطبان کنجکاو ارائه داده‌اند؛ سوگوارانه در این سالیان اخیر به تبع کم‌کاری در حوزه محتوایی و تولیدات هنری در زمینۀ مباحث مهدویت کشور، مسیر برای ابراز عداوتِ گستردۀ دشمنان هموارتر از گذشته شده است تا جایی که حجم بالایی از تولیدات هالیوود در زمینه منجی‌هراسی و مهدی‌هراسی است. این در حالی است که آیات متعددی در قرآن و حجم بالایی از روایات معصومین علیهم‌السلام به موضوع مهدویت به ویژه ثمرات و برکات عصر ظهور اختصاص دارد.


بیشتر بخوانید


با توجه به این روایات، در می‌یابیم ثمراتی که برای عصر قیام امام زمان (عج) وجود دارد، با ثمرات دوران حکومت ایشان، یعنی پس از استقرار حق در عالم، تفاوت ماهوی فراوانی دارد؛ بر اساس آیات قرآن، آن وجود مقدسی که مجرا و مجری برنامۀ خداوند برای انتقام از ظالمان و کافران است، امام عصر (عج) است؛ همان کافرانی که مصداق بارزشان در عصر حاضر، محور غربی، عبری و عربی به سردمداری صهیونیست جهانی است. اتفاقاً بر اساس منابع دینی‌مان، همین افراد و گروه‌ها که اکنون ریختن خون بی‌گناهان را بر خود مباح شمردند، دشمنان اصلیِ امام عصر (عج) هستند، لذا در مراحل مختلف، توسط تربیت‌یافتگان مکتب عترت، مستحق عذاب الهی می‌شوند و در نهایت توسط خود امام مهدی (عج) و لشکریان آسمانی ایشان تیر خلاص بر پیکر منحوس‌شان زده می‌شود تا دنیا برای همیشه از لوث وجود آن‌ها پاک شود.

در این شرایط است که دنیا و ملت‌های عالم، برای اولین بار خود را آزاد از حکومت ابلیس و زندان ستمگران و ساختار‌های شیطانی آن‌ها می‌بینند و در این شرایط حلاوت توحید و ولایت را در وجود خود و طبیعت احساس می‌کنند. به تعبیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام «إِذَا هَزَّ رَایَتَهُ أَضَاءَ لَهَا مَا بَیْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ» یعنی زمانی که پرچمش به اهتزاز در آید، از مشرق تا مغرب را تابان کند. اما در این بین، مؤمنان به لحاظ سختی‌های فراوانی که متحمل شدند و به لحاظ ایمانشان به خداوند و نبوت پیامبر (ص) و التزام به ولایت عترت (ع)، بهرۀ بیشتری از نور امام می‌برند، لذا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ادامه فرمود «وَ وَضَعَ یَدَهُ عَلَى رُءُوسِ الْعِبَادِ فَلَا یَبْقَى مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِیدِ وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ تَعَالَى قُوَّةَ أَرْبَعِینَ رَجُلًا» یعنی امام عصر (عج) دستش را بر سر بندگان گذارد و دل مؤمنان از برکت آن، مانند پاره آهن استوار شود و خداوند توانایى چهل مرد به وى دهد.

به فرمودۀ امیرالمؤمنین علیه‌السلام کار به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه حتی اموات در قبرشان از ثمرات ظهور امام عصر (عج) بهره‌مند می‌شوند. از این جهت فرمود «وَ لَا یَبْقَى مَیِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَیْهِ تِلْکَ الْفَرْحَةُ [فِی قَلْبِهِ‏]وَ هُوَ فِی قَبْرِهِ وَ هُمْ یَتَزَاوَرُونَ فِی قُبُورِهِمْ وَ یَتَبَاشَرُونَ بِقِیَامِ الْقَائِمِ صلوات اللَّه علیه.» هر مؤمنى گر چه در گور باشد، شادان شود و به دیدار هم روند و مژده ظهور قائم صلوات اللَّه علیه را به یکدیگر دهند. (کمال الدین و تمام النعمة، ج‏۲، ص ۶۵۳)

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
امیدوارزوی مومنان درگاه الهی دیدار با اخرین ذخیره الهی بوده وهست وطبق گفتارواحادیث موجودانشاالله اگرشایسته دیدارحضرتش باشیم حضرت را حتما خواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
ای خدا میشه دوره ما باشه یا مهدی عجه الی ظهوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اسلام علیک یا صاحب عصر و زمان ورحمت
الله .خودت مشکلات این امت بر طرف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
به‌امید‌ظهورت،انتظار‌‌،می‌کشم،وبرای،آمدنت،لحظه‌ها،را‌می‌شمارم،
آنقدر‌منتظرآمدنت‌هستم،که،دعا‌می‌کنم،خداوند،ظهورت،را،به چشم
برهم‌زدنی،تنها،به‌چشم‌برهم‌زدنی،نزدیک،کند،انشاالله،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اگه خمس و ذکات مال اموال خود را دادیم و از آنچه خدا به ما روزی داده انفاق کردیم و زیر بار ظلم نرفتیمو ظلم نکردیم و حق الناس نکردیم .خودمانرا در صف یاران یا طرفداران راستین امام عصر عج بدونیم وگرنه فرقی با دشمنان امام نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۲:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
ان شاءالله بزودی چشم همه ملتهای مستضعف و ستمدیده به جمال نورانی حضرتش منو گردد.
سوالی دارم که سالهاست ذهنم را مشغول کرده و هنوز پاسخ مناسبی به آن نیافته ام.
اگر هر یک از اساتید پاسخ دهند سپاسگزارشان خواهم بود.
در روایات آمده که ظهور حضرت حجت(عج) پس از آن اتفاق می افتد که دنیا را ظلم و ستم فرا گرفته(مثل زمان حاضر که خیلی ها آنرا آخرالزمان میدانند و بسیار نزدیک به هنگامه ظهور)، ولی پس از آن بدلیل مبارزات و مجاهدات حضرت و اعوان و انصار ایشان پر از عدل و داد شده و ظلم و کفر و بیدادگری پایان می یابد.
ولی روایات مذکور در عین حال حاکی از آن است که خود حضرت بدست فردی(از قرار مسموع این فرد یک زن است) به شهادت میرسند.
حال سوال اینجاست که اگر دنیا پر از عدل و داد میشود و کفر و الحاد و ظلم ریشه کن میشود، پس چگونه است که باز هم خود حضرت شهید میشود؟!
این امر نشانگر آن است که ظلم و فساد هنوز هم پس از ظهور وجود دارد.
ممنون میشم این تناقض را برای بنده حل کنید.
با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سند این روایت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله به زودی ظهور امام زمان عج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
لا حول و لا قوه الابالله العلی العظیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
یا صاحب زمان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله خدا هر چه زودتر ظهور اقامون رو برسونه...
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۹:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
جانم بفدای سیدسادات،منتقم آل الله،حضرت بقیة الله باد،خشنودی آقا و تعجیل در فرج امرشان،صلوات بر محمد و آل محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام اقا جان اللهم عجل لولیک الفرج یا حجت خدا یا اباصالح المهدی ادرکنی..
Iran (Islamic Republic of)
خراسانی
۱۸:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار