تولید ادوات کشاورزی ساخت ایران درچغا سیف الدین

به همت روستازادگان خمینی ادوات کشاورزی ساخت ایران در روستای چغا سیف الدین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با همت، ابداع و ابتکار روستازادگان شهرستان خمین چرخش چرخ‌های واحدی صنعتی در روستای چغا سیف الدین می‌چرخد و ادوات کشاورزی ساخت ایران تولید می‌شود.

این واحد صنعتی یکی از بزرگترین واحد‌های تولید کننده ادوات کشاورزی است که علاوه بر ایجاد شغل برای ۳۰ جوان روستایی زمینه تولیدات جدید را هم میسر کرده است.

دستگاه کمبینات چند منظوره آخرین نمونه‌ی تولید شده این واحد صنعتی است که با تلاش یک ساله مهندسان و کارگران روستایی این کارخانه مهندسی معکوس و بومی سازی شده است.

طالبی مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: تا پیش از تولید این محصول کاملا ایرانی نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد که پس از ابداع نمونه ایرانی آن و ارزیابی مثبت از تست‌های مزرعه خط تولید این محصول در این کارخانه راه اندازی شد.

طالبی افزود: آماده سازی خوب بستر خاک، افزایش بازدهی محصولات کشاورزی و آسایش کشاورزان از مزیت‌های اصلی این دستگاه است.

او ادامه داد: علاوه بر این مزایا پایین بودن قیمت تمام شده این محصول نسبت به مشابه خارجی آن و چند کاره بودنش سبب استقبال کشاورزان ایرانی شده است.

مدیر عامل این واحد تولیدی بیان کرد: قیمت این دستگاه یک پنجم مشابه خارجی آن است و درحالی که مشابه خارجی تنها توانمندی کشت غلات را دارد، اما این دستگاه بهسازی شده می‌تواند علاوه بر غلات انواع ریز دانه‌ها را نیز کشت کند.

ظرفیت سالانه تولید در کارخانه تولید ادوات کشاورزی روستای چغا سیف الدین خمین ۸۰۰ دستگاه است و در این واحد بیش از ۲۰ محصول نظیر انواع بذرپاش، کودپاش و خرمن کوب تولید می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۰۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خرید گاو اهن تسمه ای ۱۲ و کنتیواتور و مرزبند دارم.
لطفن قیمت بدین