انجام آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در آبادان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از امروز امکاناتی فراهم می‌شود تا دیگر آزمایش مولکولی تشخیص کرونا به تهران ارسال نشود و در آبادان انجام گردد.

هوشان شریعتی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان روبه افزایش است و تمامی بخش‌های بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان تکمیل شده است.

او ادامه داد: در بیمارستان ۱۷ شهریور شهرستان نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ بیمارکرونایی بستری هستند و بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از بخش‌های آن در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:اگر روند ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ادامه پیدا کند متاسفانه احتمال استفاده از بخش‌های دیگر بیمارستان ولیعصر خرمشهر را خواهیم داشت که این آمار بسیار خطرناک است.

شریعتی تصریح کرد: کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی، نوزادان و کودکان کم سن و سال و نوجوانان را درگیر کرده است.

او خاطرنشان کرد: درگیری نوزادان ۱۱ ماهه، کودکان چهار ساله و نوجوان ۱۶ ساله‌ای که هم اکنون به کمک دستگاه تنفس مصنوعی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است از این نمونه است که این بدان معنی است که ما با بیماری شدیدتر، سیر بیشتر و درگیری بیشتر ریوی مواجه هستیم و احتمال مرگ و میر بیشتر خواهد بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از امروز امکاناتی فراهم می‌شود تا دیگر آزمایش مولکولی به تهران ارسال نشود.

هوشان شریعتی تاکید کرد: این آزمایش برای بیماران بستری و بیمارانی که نیاز به آزمایش سریع دارند انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.