سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم اسفند ماه

بازار امروز با افزایش عرضه در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه (چهارم اسفند ماه) بازار سرمایه مانند روز گذشته با افزایش عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در چهارم اسفند ماه

بازار بورس تهران در سومین روز معاملاتی هفته جاری داد و ستد خود را در کف قیمت روزانه با صفوف فروش آغاز بکار کرد.

فملی تک نماد سبز پوش در میان سرخی گروه فلزات اساسی‌ها است که در قیمت ۱۲۶۷ تومان با نوسانات مثبت همراه است.

صف فروش فولاد جمع شد.

فلزات اساسی امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. کیمیا ذوب فرآور فنورد کاوه ارفع فنوال فسرب فایرا فپنتا میدکو و هرمز با فشار فروش داد و ستد می‌شوند. فملی با گرایشی مثبت و فولاد با گرایشی منفی با معاملاتی متعادل همراه اند.

بیمه پارسیان هم متاثر از خبر عرضه اولیه اپال، در سقف قیمتی روزانه با صف خرید بیش از ۲۰ میلیون سهمی همراه شده است.

افت سه هزار واحدی شاخص کل بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه در ساعت ۹:۱۰ با افت ۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد قرار گرفته است.

پارسیان، بوعلی و وخاور بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، شستا و تاپیکو بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت سه هزار و ۶۰۷واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۹هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۳نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۹۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های فملی، فولاد، سیتا، امین، پارسیان و پترول در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های وسپهر، رافزا، آریا، بپیوند، بگیلان و غگیلا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به ۹۱۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۳۵میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

بانکی‌ها نیز معاملاتی منفی را تجربه می‌کنند. وپست، سمایه و وملل پر عرضه‌های گروه اند. وبملت, وتجارت, وبصادر, سامان, #ونوین, وپاسار, وخاور منفی و متعادل اند.

نماد وپارس با صف فروش در قیمت ۳۳۷ تومان بازگشایی شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۴۶۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به پنج هزار و ۷۴۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش تپکو، شستا و شپنا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو بیش از ۳۱۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، رافزا و جوین در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۶۰میلیارد تومان (۹۱درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۴۳۵میلیارد تومان (۲۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۶۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (کباده) به ۲۱.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۶۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۸۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۲۳درصد از هفت هزار و۱۹۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۹۵درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۹۱۰میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار