لغو مراسم معنوی اعتکاف در مساجد خراسان جنوبی

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از لغو برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام رضایی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: طبق آخرین تصمیم‌گیری کارگروه ملی مدیریت مقابله با کرونا به منظور مقابله با این بیماری امسال مراسم معنوی اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان برگزار نمی‌شود.

او افزود: اعتکاف یکی از اعمال عبادی است که مؤمنین برای رسیدن به مقام قرب، تهذیب نفس، انس و خلوت با خدا در طول دوران زندگی از این فیض بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: امسال به‌دلیل شیوع کرونا و اوج گیری این بیماری در هفته‌های اخیر و حفظ سلامت مردم، آیین اعتکاف رجبیه تعطیل شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، گفت: اعتکاف از اعمال مستحبی است و در شرایط کنونی بهترین تصمیم این است که برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شود تا مردم با خیالی راحت بتوانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و خطری سلامتشان را تهدید نکند.

او در ادامه با اشاره به تاثیر اعتکاف در حال روحی مومنین، گفت: مومنین می‌توانند اعمال و ادعیه سفارش شده در ایام البیض را به صورت انفرادی در منازل خود انجام داده و بهره معنوی لازم را از این ایام ببرند.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
واقعانم نمیشه با این کرونا
آخرین اخبار