صدور مجوز برای ایجاد ۱۴ معدن جدید امسال در استان همدان/ معدن طلا در استان نداریم

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال مجوز ایجاد ۱۴ معدن جدید با ظرفیت ۷۶۰ هزار تن در استان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد خاکی، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در نشست فضای مجازی با خبرنگاران گفت: امسال مجوز ایجاد ۱۴ معدن جدید با ظرفیت ۷۶۰ هزار تن صادر شده است و این معادن سرمایه گذاری ۲۴۴ میلیارد تومانی را برای استان به همراه داشته اند.

او افزود: معادن جدید ظرفیت اسمی مواد معدنی استان را تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش داده اند.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان  ادامه داد:  از ۲۸۵ معدن استان هم اکنون ۲۰۰ معدن فعال و ۸۵ معدن نیمه فعال و یا تعطیل هستند که علت آن بیشتر اختلافات محلی با مردم و روستاییان و کمبود سرمایه گذاری‌ها ست.

خاکی با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته  جهش بزرگی در استخراج مواد معدنی در استان رقم خورده است اظهار داشت: ما در استان یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن ذخایر مواد معدنی داریم که هم اکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن آن‌ها در معادن فعال قابل استخراج است.

او بیان کرد: ما از نظر میزان معادن در رتبه هشتم تا دهم و میزان استخراج آن‌ها بین رتبه‌های دوازدهم تا پانزدهم کشور قرار داریم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه هنوز معدن طلا در استان کشف نشده است، گفت: یک معدن چند فلزی با احتمال وجود طلا بر اساس تحقیقات زمین شناسی در نهاوند داریم که استخراج از آن به شرکت دولتی تهیه و تولید مواد معدنی ایران سپرده شده است.

او از اشتغال هزار و ۴۰ نفر در معادن استان خبر داد و اظهار داشت: نقشه‌های معادن استان در دست تهیه است و قرار است استان همدان به قطب فروسیلیس کشور تبدیل شود.

خاکی بیان کرد: ما در سنگ‌ها و مواد معدنی سیلیس، آندولوزیت  و فلدسپات بیشترین معادن کشور را داریم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.