در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌های هواشناسی به کشاورزان و دامداران/ کاهش ۵۸ میلی متری بارش نسبت به سال قبل

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی، کشاورزان و دامداران توصیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش در کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران و در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان و خراسان جنوبی وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود، افزود: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب غرب، به تدریج کل نیمه غربی، شمال غرب، غرب و نیمه مرکز را در بر می‌گیرد.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که طی ۲ تا ۳ روز آینده در استان‌های کرمان، هرمزگان و فارس هیچ گونه محلول پاشی و سم پاشی انجام ندهند، همچنین کشاورزان غرب کشور هم از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات اجتناب کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به بارش برف در مناطق کوهپایه‌ای و عدم خوراک‌ مناسب برای پرندگان وحشی، دامداران مراقب‌های لازم را به عمل آورند تا دام‌هایشان دچار آسیب نشود.

او در توصیه‌ای دیگر به گلخانه داران گفت: با توجه به شرایط جوی به گلخانه داران شرق کشور توصیه می‌شود که استحکام سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

کاهش ۳۹ درصدی بارش نسبت به دوره مشابه سال قبل

این‌ مقام‌مسئول درباره آخرین وضعیت بارش در کشور گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۹۱.۵ میلی متر بوده که این امر کاهش ۳۹ درصدی یا ۵۸.۵ میلی متری بارش نسبت به سال قبل و ۳۱.۵ درصد نسبت به دوره بلندمدت را نشان می‌دهد.

حقیقت در پایان از استمرار روند مناسب بارش طی ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: طی ۲ هفته آینده سامانه خوبی در کشور داریم که بسیاری از استان‌ها همچون کهگیلویه و بویر احمد، فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار