توصیه‌هایی برای بیماران قلبی عروقی

تحقیقات نشان می‌دهند ارتباط مستقیمی‌‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب را حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رعایت رژیم غذایی می‌تواند علاوه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، نقش موثر و مفیدی در درمان بیماری قلب داشته باشد.

رژیم غذایی در بیماران قلبی:

- در مرحله اول حفظ الگوی غذایی و پرهیز از بی نظمی و تداخل وعده‌ها بسیار حائز اهمیت است. در واقع در بیماران قلبی عروقی به منظور پیشگیری از وارد شدن فشار به قلب؛ رعایت نظم و الگوی غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

- در بیماران قلبی عروقی پرهیز از مصرف وعده‌های غذایی چرب و سنگین یک اصل مهم در نظر گرفته می‌شود. به همین منظور برای جلوگیری از خطر سکته و تشدید نارسایی قلبی پرهیز از وعده‌های غذایی چرب و سنگین بسیار مهم تلقی می‌شود.

- به منظور پیشگیری از افزایش خطر سکته، جایگزین کردن آجیل‌های شور و بوداده با آجیل‌های خام توصیه می‌شود.

- بیماران قلبی عروقی باید از مصرف زیاد شکلات، کاکائو و نوشیدنی‌های حاوی این مواد پرهیز کنند زیرا حفظ رعایت تعادل در مصرف این مواد غذایی به منظور پیشگیری از بی نظمی و افزایش ضربان قلب بسیار مهم است.

- بیماران قلبی عروقی سعی کنند به منظور دریافت کمتر کالری و چربی‌های ترانس و اشباع؛ مصرف شیرینی را تا حد امکان کاهش و از شیرینی‌های بسیار کوچک مصرف کنند.

- این بیماران در صورتی که پزشک معالج برای آن‌ها منع نکرده باشد؛ حتما پیاده روی و ورزش سبک یا ورزش در خانه را به مدت ۳۰ دقیقه در هر روز انجام دهند.

- با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و موج چهارم این ویروس، توصیه می‌شود افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی عروقی یا دیابت ورزش سبک روزانه را در منزل انجام دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار