رد شدن بیش از ۱۵ هزار خودروی سنگین در معاینه فنی

۱۵ هزار و ۸۸۸ خودروی سنگین مازندران از ابتدای امسال تا پایان بهمن در تست معاینه فنی رد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ناهید شهرامی نیا رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه ۶۵ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین از ابتدای امسال تا پایان بهمن به مراکز استان مراجعه کردند، گفت: ۱۵ هزار و ۸۸۸ خودرو معادل ۲۴ درصد مراجعات، به علت نقص در سیستم فنی مردود شده و گواهی معانیه فنی برای آن‌ها صادر نشده است.

او افزود: این تعداد مراجعه امسال در مقایسه با پارسال، ۸ درصد افزایش داشته است.

او افزود: این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاسیس و راه اندازی شده تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر، نسبت به کنترل فنی خودرو‌های سنگین اقدام و برای آن دسته از خودرو‌هایی که فاقد نقص فنی می‌باشند برگه معاینه فنی صادر گردد.

شهرامی نیا گفت: در این مراکز علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، لقی جلوبندی و فرمان، کیلومتر شمار و تست نور هم انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محور‌های مواصلاتی نخواهند بود.

شهرامی نیا گفت: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز، این اداره کل ضمن انجام بازدید‌های سرزده و دوره‌ای از این مراکز به همراه نمایندگان اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل استاندارد و پلیس راهور استان، به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین نموده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.