کیان پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انجام ۳۰۰ هزار آزمایش بر روی آزاد راه غدیر/ توسعه مناسبات حمل و نقلی ۱۴ استان

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران حدود ۳۰۰ هزار آزمایش بر روی محور‌های آزاد راه غدیر انجام داده است.

مجید کیان پور مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیش از ۲۹۶ هزار آزمایش به منظور کنترل کیفیت عملیات اجرایی پروژه آزاد راه غدیر توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شده است، گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور موثر و انجام دقیق و سریع آزمایش‌های فنی و مطالعات مورد نیاز، نقش بسزایی در سرعت و کیفیت عملیات احداث پروژه آزاد راه جنوبی تهران، به طول ۱۵۸ کیلومتر داشته است.

کیان پور با بیان اینکه آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک استان تهران و البرز برنامه مطالعاتی و استقرار واحد‌های آزمایشگاه محلی خود در پروژه غدیر را از سال ۹۴ آغاز کرده‌اند، گفت: تمام آزمایش‌های کیفی لازم برای بهره برداری مطلوب از این پروژه با دقت و سرعت بالا، با حضور متخصصان و تجهیزات به روز شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به مرحله اجرایی رسیده است.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه پروژه آزاد راه غدیر با هدف کاهش چشمگیر بار ترافیکی، تسهیل و تسریع در تردد، پدافند غیرعامل و کاهش آلودگی هوا، در مجاورت استان‎های قزوین، البرز، تهران و سمنان ساخته شده است، افزود: با اتمام این پروژه، کمربندی جنوبی تهران تکمیل و تردد خودرو‌هایی که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند تسهیل می‌شود.

کیان پور با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از آزاد راه کمربندی تهران رونق چشمگیری در توسعه مناسبات حمل و نقلی ایمن و با کیفیت، برای ۱۴ استان و حتی کشور‌های همسایه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این پروژه در قطعات ۲، ۳، ۴ و تقاطع غیر هم‌سطح شمس آباد فعال بوده و در مجموع نزدیک به ۳۰۰ هزار آزمایش در این محور‌ها انجام داده است.

کیان پور توضیح داد: این آزمایش‌ها شامل ۱۳۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های محلی مستقر، ۳ هزار آزمایش مربوط به مقاومت مصالح، ۱۰۲ متر حفاری دستی و ماشینی به منظور انجام مطالعات زمین‌شناسی و مکانیک خاک و ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بررسی‌های تعیین شاخص ناهمواری راه (IRI) انجام شده است.

گفتنی است، آزادراه غدیر ۷ اسفند ماه توسط رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار