توزیع چهار هزار تن جو خوراک دام بین عشایر کرمانشاه

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت: بیش از چهار هزار تن جو خوراک دام از ابتدای امسال تاکنون بین عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد محمدی مدیرکل امور عشایری کرمانشاه گفت : علاوه بر این، سه هزار تن جو داخلی نیز توزیع شده و این خوراک دام به صورت بلغور شده و با نرخ هر کیلو ۲۶ هزار ریال در محل اسکان تحویل عشایر شده است.

او گفت : در راستای حمایت از عشایر استان، سه هزار تن جو دیگر خریداری شده که در آینده نزدیک توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه افزود: شرایط کرونا موجب شده آیین‌های عزا و عروسی و واحد‌های پذیرایی تعطیل شده و به همین دلیل مصرف گوشت قرمز پایین آمده و عشایر استان دام مازاد دارند.

محمدی افزود: عشایر استان سالیانه حدود ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ دام مازاد دارند و نیاز است مسئولین چاره اندیشی لازم را داشته باشند تا مشکلاتی مانند قاچاق دام را نداشته باشیم.

فرماندار روانسر ادامه داد: بازاریابی محصولات عشایر بسیار مهم است و کمک شایانی به تقویت بنیه اقتصادی آن‌ها کرده و انگیزه تداوم فعالیت‌ها را دوچندان می‌کند.

سعدی مصطفی زاده افزود: عشایر این شهرستان در چرخه اقتصاد و توسعه نقش مهمی دارند و دستگاه‌های اداری باید به وظایف خدمات رسانی خود در قبال آن‌ها بخوبی عمل کنند.

او گفت: شهرستان روانسر هر سال در ایام بهار و تابستان پذیرای عشایر مهمان است و ضرورت دارد خدمات رسانی شایسته به آن‌ها صورت بگیرد.

او از احداث جاده عشایری در مراتع «چالابه» شهرستان روانسر خبر داد و تعیین تکلیف چشمه‌های محدوده روستای «پشت تنگ چشمه قلیجان» را خواستار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار