احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در کامیاران

فرماندار کامیاران گفت:احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی در پی افزایش آمار بیماران در شهرستان کامیاران وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مسعود الماسی فرماندار کامیاران در جلسه قرارگاه مقابله با کرونا شهرستان کامیاران گفت:با توجه به تداوم بیماری کرونا در حال حاضر مهمترین راه مقابله وپیشگیری از این بیماری تغییر سبک زندگی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی واستفاده از ماسک است.

او افزود: همکاری مردم و رعایت مسائل بهداشتی در چند ماه گذشته باعث شد وضعیت شهرستان از قرمز به آبی تغییر یابد.

الماسی بیان کرد: اخیرا با حذف بعضی از محدودیت‌ها و ارائه مجوز بعضی از فعالیت‌ها به شرط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کمرنگ شدن و بی توجهی به دستورالعمل ها بوده ایم که بازگشت به وضعیت زرد از نشانه‌های آن است و در صورت تداوم این وضعیت احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.

فرماندار کامیاران بیان کرد: در حال حاضر با استفاده از ابزار‌های اطلاع رسانی و نصب بلندگو در سطح شهر هشدار‌های لازم را به شهروندان اعلام خواهیم کرد تا با توجه به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا که تهدید آن متوجه تمام سنین به ویژه جوانان و کودکان است ضمن حفظ شرایط موجود از تغییر وضعیت جلوگیری کنیم و در این راستا همانند گذشته نیازمند همکاری همشهریان گرامی هستیم.

مسعود الماسی با بیان اینکه فعالیت تیم‌های بازرسی و نظارت در طول سه نوبت صبح، عصر و شب همچنان ادامه دارد،گفت: بازرسی لازم در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سطح ادارات و اصناف و بازار به عمل آمده که از این به بعد این نظارت‌ها تشدید خواهد شد تا در صورت وجود هرگونه تخلف برابر مقررات تصمیم لازم گرفته شود.

محمد کریمی مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کامیاران نیز در ادامه این جلسه گفت: بر اساس آزمایش‌های به عمل آمده تا کنون ۲۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در کامیاران شناسایی شده اند.

اوافزود: متاسفانه در همین مدت ۱۰۹ نفر فوت کرده اند ودر حال حاضر نیز ۹ نفر در بیمارستان سینا بستری هستند که حال دو نفر از آنان وخیم است.

کریمی در ادامه به خطرات نوع جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی و تفاوت آن با نوع چینی اشاره کرد وگفت: این نوع کرونا با سرعت بیشتری افراد را درگیر و متاسفانه باعث فوت کودکان و جوانان نیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کامیاران در خاتمه از شهروندان درخواست نمود به منظور پیشگیری از بازگشت به وضعیت قرمز و شیوع کرونای انگلیسی در سطح شهرستان استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و همچنین رعایت مسائل بهداشتی را مد نظر قرار داده و حتی الامکان از حضور در مراسم‌های عمومی پرهیز کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.