در دیدار رئیس کل بانک مرکزی و سفیر ژاپن پیشنهاد داده شد؛

جای طلبتان واکسن کرونا بردارید

سفیر ژاپن در ایران برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح کرد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، همتی رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، در جلسه ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در خصوص نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

در این جلسه، توافقات لازم در خصوص انتقال منابع به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی در خصوص حجم منابع مورد انتقال و بانکهای مقصد به طرف کره ای اعلام شد.

سفیر کره جنوبی در ایران اعلام کرد: کشورش آماده انجام تمام اقدامات لازم برای استفاده از تمامی منابع بانکی ایران در کره جنوبی است و در این خصوص هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.

دیدار سفیر کره جنوبی و با همتی

 رئیس کل بانک مرکزی نیز ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی گفت: اگر چه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشورها و افزایش همکاری ها استقبال می کند، اما پیگیری های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانکهای کره ای در سالهای اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره ای باید تلاش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

در دیدار رییس کل بانک مرکزی با سفیر ژاپن، نحوه استفاده از منابع بانکی ایران در ژاپن مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار که به درخواست سفارت ژاپن در ایران برگزار شد،  همتی با اشاره به ملاقات پیشین با مقامات ارشد کشور ژاپن و یادآوری تاکیدات خود مبنی بر پایان دوران فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا، گفت: کشورهای دوست می‌بایست فارغ از فشارهای سیاسی به همکاری با یکدیگر اهتمام ورزند.

دیدار سفیر ژاپن با همتی


همتی در ادامه بر لزوم استفاده از منابع ارزی ایران در ژاپن تاکید کرد و افزود: طرف ژاپنی باید در خصوص استفاده ایران از منابع مذکور و انتقال آنها به سایر مبادی موردنیاز بانک مرکزی ایران ابتکار عمل داشته باشد.

سفیر ژاپن در ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت بدهی‌های شرکت‌های ایرانی به طرف‌های ژاپنی، پیشنهاد استفاده از منابع موجود برای خرید واکسن کرونا را مطرح و بر اهتمام سفارت ژاپن در ایجاد ارتباط بین بانکهای مرکزی دو کشور به منظور پیشبرد بهتر امور و حل مسایل بانکی تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
مسئولین با سواد ببینید چه نیاز مهمتری دارید اون اجناس بیارید باتشکر از مسئولین با سواد
آخرین اخبار