جن ساکی: گام‌های اضافی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران بر نخواهیم داشت

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کشورش گام‌های بیشتری در خصوص توافق هسته‌ای بر نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد: ما گام‌های اضافی در خصوص توافق هسته‌ای (ایران) بر نخواهیم داشت و منتظر گفتگو‌های مقرر در چارچوب کشور‌های امضا کننده برجام خواهیم ماند.

جن ساکی همچنین تصریح کرد: بیانیه اتحادیه اروپا خواهان ورود به مشاوره‌های دیپلماتیک است و ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها به این دعوت می‌مانیم. سیاست ما در قبال ایران می‌بایستی محل اجماع داخلی باشد و به همین خاطر با کنگره در خصوص گام‌های پیش رو مشورت خواهیم کرد.

او در ادامه تصریح کرد: دیپلماسی، تنها راه برای جلوگیری ایران از تصاحب سلاح هسته‌ای است؛ اما برداشتن گام‌هایی در خارج از این چارچوب، گزینه‌ای قابل طرح هست.

جن ساکی همچنین گفت: ما موضوع بازداشت شهروندان آمریکایی را با مقامات ایرانی از طریق کانال‌های ارتباطی مورد بحث قرار دادیم.

پیشتر کمیساریای سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: برای تحقق پیشرفت در پرونده هسته‌ای ایران، باید آن را به طور کامل اجرایی کرده و تحریم‌های ایران برداشته شود.

همچنین بنابر اعلام منابع خبری جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است درباره گفت‌وگو‌ها به میزبانی اتحادیه اروپا با ایران و آمریکا خوش‌بین است.

همچنین پیش از آن هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس خلع سلاح که زیر نظر سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود، خواستار نجات توافق هسته‌ای شد که ایران در سال ۲۰۱۵ با کشور‌های اروپایی و آمریکا امضا کرد و ادعا کرد این کار به نفع تهران است.

هایکو ماس مدعی شد: دولت جدید آمریکا برای پیوستن مجدد به این توافق آمادگی دارد و به سود ایران است که خط مشی خود را تغییر دهد، پیش از آنکه، توافق به صورتی آسیب ببیند که امکان اصلاح آن وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
اولش ناز میکنید ولی بعدش مجبور به برداشتن گامهای اضافه هم میشوید این تازه اول راهه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا کدوم گام رو برداشتین؟کدوم تحریمی رفع شده؟ !
آخرین اخبار