باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

علی لاریجانی مدل ۱۴۰۰ اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟

گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد رئیس سابق پارلمان کشورمان برای حضور در پاستور عزم خود را جزم کرده است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حرف و حدیث‌هایش از مدت‌ها قبل شروع شده بود؛ مثلا از همان روزهایی که برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرد، بسیاری معتقد بودند نیامده  چون عزم خود را برای رسیدن به پاستور جزم کرده است؛ آری صحبت بر سر علی لاریجانی است.

برای مثال در همان روزها اسماعیل دوستی عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم که علی لاریجانی و به خصوص محمدرضا عارف سودای ریاست جمهوری را در سر می‌پرورانند، البته نمی‌دانم که لاریجانی آمادگی ریاست جمهوری را دارد یا نه.

اگر چه لاریجانی در نشست خبری روز دهم آذرماه سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ندارد، اما تقریبا در همان زمان هم سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای مجلس دهم گفته بود: اینکه علی لاریجانی اراده‌‎اش بر این است که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد ریاست جمهوری شود، یک چیز قطعی است؛ از اقدامات و فعالیت‌‎ها و رفت‌‎وآمدهایش مشخص است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم گفته ‎بود که هر چند علی لاریجانی صراحتاً نمی‌گوید که نامزد ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ است، اما این احتمال را رد هم نمی‌کند.

لاریجانی نازمد کدام جریان خواهد بود؟

نامه هایی که از اصلاحات می رسد

اما زمان گذشت و گذشت و گمانه‌‌زنی‌های ورود لاریجانی به انتخابات روز به روز تقویت شد؛ تا جایی که چندی پیش هم پایگاه خبری دیده‌بان ایران نوشت که طی هفته‌های اخیر برخی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی به دیدار علی لاریجانی در خیابان نیاوران رفته‌اند. هر چند از جزئیات این دیدار تاکنون اخباری منتشر نشده، اما با توجه به اسامی افرادی که در این دیدار حاضر شده بودند، به نظر می‌رسد محتوای این دیدار، انتخاباتی و دعوت از علی لاریجانی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ بوده است.

این پایگاه خبری همچنین پیش‌تر در خبری جداگانه اعلام کرده بود که حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت با علی لاریجانی دیدار کرده است؛ خبری که البته بلافاصله با واکنش روابط عمومی جامعه روحانیت مواجه شد.

علی لاریجانی مدل ۱۴۰۰ اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟

حالا سوال اینجاست که اگر لاریجانی عزم آمدن به میدان داشته باشد با حمایت کدام جریان به صحنه خواهد آمد؟ سوالی که مصطفی هاشمی‌طبا عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره آن گفته بود که ائتلاف با علی لاریجانی بعید نیست. به نظر می‌رسد که اکثریت اصلاح‌طلبان با لاریجانی ائتلاف می‌کنند، البته اگر خودش بخواهد، شاید هم نخواهد. به نظر من اگر از سوی طیفی از اصلاح‌طلبان و طیفی از اصولگرایان حمایت شود، احتمال رای‌آوری هم دارد.

علاوه بر این یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هم در این باره گفته بود که اگر به این نتیجه برسیم که امور زندگی و معیشت مردم با حمایت ما از علی لاریجانی بهتر می‌شود، احتمال دارد که اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، هر کس بتواند کشور را به درستی اداره کند، ما مخلص او هستیم.

غلامعلی رجایی فعال سیاسی و مشاور پیشین مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هم در این باره اظهار کرده که لاریجانی ویژگی‌هایی دارد که جز اسحاق جهانگیری هیچ‌یک از نامزد‌هایی که اکنون نام‌شان مطرح می‌شود، هم‌سنگ او نیست. او ۱۲ سال رئیس مجلس بوده و به‌خوبی با مشکلاتی که در کشور وجود دارد آشناست و پیش از آن هم مسئولیت‌های مهمی مانند ریاست شورای امنیت ملی و صداوسیما را در کارنامه‌اش دارد. او همچنین با اشاره به احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تاکید کرد که ممکن است در شرایطی که نامزد‌های شاخص اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند و آن‌ها به این نتیجه برسند که نمی‌توانند چهره خاص اصلاح‌طلبی را معرفی کنند، از علی لاریجانی حمایت کنند؛ موضوعی که البته باعث شد سایر اصلاح طلبان نسبت به آن موضع بگیرند.

علی لاریجانی مدل ۱۴۰۰ اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟

برای مثال احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران در رابطه با اینکه آیا برای نامزدی علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی جریان اصلاحات بحثی شده یا قرار است در آینده مطرح شود؟ بیان کرد: ما بار‌ها گفتیم که راهبرد اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صرفا گزینه اصلاح طلب است؛ علی لاریجانی متعلق به اردوگاه اصلاح طلبان نیست که در رابطه با وی بحثی داشته باشیم.

محمدرضا خباز هم گفته بود که اصلاح طلبان می‌گویند دیگر وقت، توان و امکانات‌مان را برای نامزد اجاره‌ای یا شخصیتی که گرایش اصلاح طلبی اش ۱۰۰ درصد ثابت نشده باشد، به کار نمی‌بریم، چون همان اتفاق می‌افتد که در مجلس دهم رخ داد. ما یک بنیه‌ای در کشور داریم بنابراین گزینه اختصاصی معرفی می‌کنیم، اگر رأی آورد چه بهتر، اگر هم رأی نیاورد ما وظیفه مان را انجام داده‌ایم.

کیانوش گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب هم در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال معرفی شدن علی لاریجانی به عنوان نماینده جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰  تاکید کرد: اصلاح طلبان حتما در انتخابات سال آینده بر نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهند کرد. اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند، باید مسئولیت آن را هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

علی لاریجانی مدل ۱۴۰۰ اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟

این اظهارات تا جایی پیش رفت که در مصوبات نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان هم بر روی معرفی یک نامزد صرفا اصلاح طلب تاکید شد.

موضوعی که مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری هم بر آن تاکید کرد و گفت: تصویب کردیم که نامزد ما برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حتما از داخل اصلاحات باشد؛ نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان حتما به علی لاریجانی نخواهد رسید، مگر این که یکی دو حزب بخواهند سرپیچی کنند.

پس از این اظهارات و موضع گیری های شدید برخی از شخصیت های اصلاح طلب، موضوع ورود اصلاح‌طلبانه علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری داشت رو به فراموشی می رفت تا اینکه روزنامه اصلاح طلب اعتماد نوشت: گفته می‌شود که جامعه روحانیت بدش نمی‌آید با لاریجانی وارد انتخابات شود و به نوعی زمینه شرط لاریجانی برای ورود به انتخابات یعنی اجماع اصلاح‌طلبان و حمایت بخش‌هایی از اصولگرایان محقق شود. در حقیقت این گمانه‌زنی وجود دارد که جامعه روحانیت پشت علی لاریجانی بایستد.

اصولگراها هم به دنبال علی لاریجانی

لاریجانی نازمد کدام جریان خواهد بود؟

علیرضا زاکانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و رئیس مرکز پژوهش‌‌‌های مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با اشاره به هدف اصلی جریان سیاسی برآمده از دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز به ریاست حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل این جامعه تصریح کرد: این جریان، جریان ثانوی است که فعال شده؛ سلیقه این جریان ثانوی آن طور که از فحوای کلام برخی از این‌ها برمی‌آید، امثال علی لاریجانی است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در این باره اظهار کرد که در مجموع تا الان آنهایی که نقش اصلی را در شورای وحدت اصولگرایان دارند به علی لاریجانی اشاره‌ای نداشتند و یا تاکیدشان بر این بود که آیت‌الله رئیسی از اولویت بیشتری نسبت به افرادی نظیر علی لاریجانی برخوردار است. اگر امر مشتبه شود به نفرات بعد از رئیسی، طبیعتا تکثر نامزد وجود خواهد داشت؛ اما در بین افرادی که مطرح هستند علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف طرفداران خاص خود را دارند. 

اما حجت‌الاسلام پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در نشست جامعه اسلامی دانشجویان جمع‌بندی جامعه روحانیت روی علی لاریجانی را کتمان کرد و درباره نوع نگاه شورای وحدت اصولگرایان به انتخابات آینده هم افزود: در این شورا روی هیچ فردی بحث نشده، تلقی ما این است اگر آقای رئیسی نامزد شود، میل و نظر شورای وحدت به سمت ایشان است، ولی دیگر روی هیچ فردی بحثی نشده است.

علی لاریجانی مدل ۱۴۰۰ اصولگراست یا اصلاح‌طلب؟

پورمحمدی گفت: ما به دوستان ولایی خود گفته ایم که دور هم جمع شوید و با هم مشورت کنید. به هر نتیجه ای که رسیدید، جامعه روحانیت مبارز از شما حمایت می کند. ما گفته ایم که به هیچ عنوان نامزد انتخاباتی پیشنهاد نمی دهیم، اما از نامزد شما حمایت می کنیم. از ما پرسیده شد که چرا چک سفید امضا می دهید؟ ما گفتیم که ارزش خرد‌جمعی، تحمل یکدیگر و مشارکت بیشتر از اینها است.

این صحبت‌هایی که در عالم رسانه‌ها مطرح و بعضا تایید و تکذیب شد اگرچه نمی‌تواند ملاک قطعی برای حضور یا عدم حضور یک فرد در انتخابات باشد؛ اما شاید علامت سوال بزرگی در ذهن‌ها ایجاد کند که آیا ممکن است جریان اصولگرایی در چرخشی کامل مواضع خود را تغییر داده و معادلات انتخابات را به هم بریزد؟ آیا راستی اگر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نامزد اصلی اصولگرایان نباشد چه کسی نامزد اصلی آنهاست؟ محمد باقر قالیباف یا علی لاریجانی و یا برخی دیگر. آیا لاریجانی مدل ۱۴۰۰ یک گزینه اصولگراست یا گزینه ای از دل اصلاح‌طلبی؟

تنها راه دانستن جواب این سوال این است که بنشینیم و منتظر بمانیم تا زمان همه چیز را مشخص کند.

فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
لاریجانی وقتی در سودای ریاست جمهوری این مشکل اقتصادی را تایید کرده نمیخواد رئیس جمهوربشه
Iran (Islamic Republic of)
خسین طبرستانی
۰۱:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
لاریجانی یک مبصر است حاظر و غایب چه انقلابی اتقلابی یعنی قالیباف یعنی رعیسی اصولگرا اصلاح طلب نداریم انقلابی و ضد انقلابی داریم لاریجانی چه کار کرد دست او بود قانون ضد انقلابی FATF را به اجرا میگذاشت خواهش میکنیم دست از سر مردم بردارید بی فعال بی خیلل فقط حقوقت را بگیر بس است او را چه به انقلاب خواهش می کنیم حتی فکر ریاست جمهوری را هم نکنید مملکت را به گند کشاندید مردم را کافر کردید برید کنار سردار دعقان دارد میاید پوست ضد انقلاب را در خواهد اورد شما ها یک مشت پاسیو بیش نیستید مبادا حتی فکر ریاست جمهوری را بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
یا سعید جلیلی یا سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۳:۲۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
فکر کنم ادغام شدن
Iran (Islamic Republic of)
جوان انقلابی
۲۳:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
فقط پرویز فتاح از میان اصولگرایان بهترین گزینه جهادی است.
بهترین اصلاح طلب دکتر پزشکیان بهترین گزینه عملگرا است.
بقیه همه دارای حاشیه هستند.تمرکز کنید روی این دو نفر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
فتاح هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
فقط مرد شجاع ایران زمین رئیس جمهوری مردمی شجاع ، و نخبه، توسعه دهنده علم و صنعت ایران، برقرارکننده عدالت
که فراموش شده این روز هاست
شجاعترین، نخبه ترین، توانمندترین و مردمی ترین رئیس جمهور حق این ملت است
دورد بر مردمی نژادها
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۰:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بنده فقط به یک طلبه رای میدهم مثل جناب رییسی که بدونن اسلام چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
زمانی که تمام مردم شهید پرور قم به او رای دادن ووارد مجلس شد از قم نفر دوم شد فکر نکنم رای بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بهش رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اولویت با متولدین در ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایشان که متولد سال 1336 در شهر مقدس نجف اشرف است باید در این شهر منشا خیر وبرکت برای زوار شود ودوران بازنشستگی در ایران را به همراه بقیه اخوان گرامی به خدمت به آستانه مقدسه نجف بگذرانند این برای دنیا وآخرت او وبرادرانش بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگر یکی از شرایط رییس جمهور شدن : ایرانی الاصل و متولد ایران بودن نیست ؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
فقط و فقط یک سردار سپاه یا حداقل یک مدیر سپاهی مثل سعید محمد ، کاش نماینده های انقلابی و مردمی هم دست به کار شن برن دنبال امثال سعید محمد که به جای پشت میز و دستور دادن میدانی مدیریت کرده و نتیجه هم گرفته

چی بهتر از سپاه که خودشونو سال ها جلوی گلوله انداختن اینا رو میشه با پول خرید ؟ اهل رانت و مقام و منسبن ؟ اگه آره چرا یه بار سعی نکردن نامزد ریاست جمهوری شن؟ شما فکر کنید به سردار سلیمانی پیشنهاد می دادن بیا رئیس جمهور شو مسلما بهش فکر نکرده رد می کرد اما اگر اصرار از سوی مردم باشه یه کار درست و دلسوز بیا روی کار ، نه دولتی که ساعت کاری مفیدشون 1 ساعت در روز هم نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
با احترام به تمامی نیروی مسلح کشور از ارتش گرفته تا سپاه و نیروی انتظامی
ولی تا وقتی که شخص در نیروهای مسلح خدمت می کند نباید بتواند کاندیدا شود
دلایل آن هم مشخص و واضح واضح است و لازم به ذکر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این آقا فکر کرده اینجا هم مجلسه که نمایندگان رئیسش بکنند
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کیه دیگه به این رای بده علی برکت ا..
Netherlands
رضا
۱۳:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگه این و امثال این رأی بیارن فاتحه مملکت و نظامو باید خوند. یه آدم راستگو و دلسوز مردم و ایران و نظام و اسلام و کارآمد باید بیاد والا مردم دیگه از هم میپاشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به ولله اینکاره نیست به پیر به پیغمبر اینکاره نیست ایشان مدیریت خیلی خیلی ضعیفی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
در این چند سال که رئیس مجلس وغیره بوده چه گلی کاشته که الان با کمال پررویی میاد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای x و y اصلاح طلب یا اصولگرا
چرا کسی پیدا نمیشه ایرانی طلب و ایرانی گرا باشه؟
مگه قبلی های اصلاح طلب و اصولگرا چیکار کردن که بعدی هاشون قراره انجام بدن ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
آرش دماوندی
۱۸:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا

فاجعه اونجاست که باز یکی از این دو حزب کاندیدا شن به خصوص اصلاح طلبان دوباره رای بیارن وقتی تفکر و دیدگاه و کار همونه اسامی و افراد تغییرشون چه تفاوتی ایجاد می کنه ، وقتشه یه سپاهی بیاد روی کار چون سپاهی ها تحمل دیدن سختی مردم رو اصلا ندارن و بالاخره راهی پیدا می کنن از طرفی سال ها امتحان پس دادن و به هر حال سپاهیان ماهواره بومی هوا می کنن اصلاح طلبا دکل نفتی هوا می کنن ، خیلی فرقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هرجا که باد میاد میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم را چی فرض کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اونایی که بهش رای خواهند داد فردا مثل الان پشیمون میشن از رای دادن به روحانی.
اگر مثبت بود آثارش را قبلا میدیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به فکر گرایش نباشید فقط مستقل وچهره جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اصلاح طلب در لباس اصولگرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انشا الله کسی که انتخاب می شه عالی باشه و بهترین باشه و بسیار برای مردم دلسوز و راهگشا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایشون اصلا صلاحیت و توانایی لازم برای سمت ریاست جمهوری رو نداره.این ناتوانی رو به وضوح در مجلس نشون دادن.انتخاب لاریجانی یعنی شروع دوره بدبختی بدتر از روحانی برای ایران.من نمیدونم چرا نمیزارن یه جوون رئیس جمهور بشه حتما طرف باید فسیل باشه که مناسب این سمت باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
گر بیایی کشدم غم
ور نیابی کشدم......

من که بایست بمیرم
چه بیایی چه نیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خدا به ملت ایران رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به درد ریاست جمهوری ایران کسی که سیاسی هست و پیر مرد نمیخوره _بلکه یه جووان و گمنام بدون علایق حزبی ....
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
فتاح جلیلی محمد باقری کنی

لطفا پیرمرد نیارید
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۱:۳۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دنبال یک نفر جدید ، جوان ، با انرژی باشیم .
این کسانی که چند سال پست و مقام داشتن بی انگیزه اند .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
دقیقا ، گزینه ای که زیاد صحبتش می شه سعید محمد هست امیدوارم شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
برجام در 20 دقیقه تصویب شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایشان با این تیپ و قیافه به نظر نمی یاد به مدل شباهت داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ای خدا منکه از صدای علی لاریجانی الرژی دارم خدایا قسمت می‌دهم به همه مقدسات این لاریجانی ها را به دلشان بنداز خودشان را باز نشسته کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایران زمین
۱۱:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اقای علی لاریجانی نمیخواد شما زحمت بکشید ریس جمهور شوید بار سنگین ریس جمهوری را بدوش بکشید من که راضی نیستم برو استراحت کن خداوند متعال اینقدر بهت داده که هفت نسل پشتت هم راحت باشن.برو راهت دنیا رو بگرد بیخیال ریس جمهوری شو ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
باسلام وصلوات هیچکس دلخوش از لاریجانیها ندارد لطف به خودشان زحمت ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نجات باید بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این فرد برای بالا کشیدن خودش دست به هر کاری میزنه هیچ ارزشی هم برای کشور و مردم قائل نیست
Spain
V
۱۰:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ایشون و بقیه حضرات باید برم بازنشستگی
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۰:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تومجلس چه گلی به سر ملت زد که حالا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مدل قدرت طلب
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
به مدلش نگاه نکنید .ببینید مردم چه دیدی به ایشان دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تو دوره ریاستش بر مجلس به خاطر دعوای سیاسی با احمدی نژاد اختیارات بانک مرکزی رو از دولت احمدی نژاد گرفت و باعث افزایش قیمت دلار شد
در دوره ریاست روحانی باز اختیار بانک مرکزی رو به دولت داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بله با گرفت شدن اختیارات بانکی باز هم مافیای بانک نرخ سود تسهیلات باز از تک رقمی به دو رقمی برگشت و از آن بدتر نرخ سود تسهیلات را از فومول رياضی به فرمولی دیگری به اسم جهانی تبدیل کردند که حداقل 3 درصد بیشتر از فومول شفاف ریاضی است
و این تغییر در نرخ سود تسهیلات بصورت مستقیم بر قیمت تاثیرگذار بود و تورم یکی رقمی دوره احمدی نژاد که مدت کوتاه وجود داشته با این سنگ اندازی مجدد به دو رقمی تبدیل شد و با کارهای بهمن و سکه و ارز اصلا تورم بصورت غیر منطقی شتاب گرفت و...
Iran (Islamic Republic of)
پیرداده بیرانوند
۱۰:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خدایا رحم کن به ملت شریف و بدبخت ایران . خدایا قسمت میدم به حق محمد و آل محمد(ص) ظهور امام زمان(عج) را تعجیل بفرما تا از دست این آقایون خلاص شویم،خدایا بسه غلط کردیم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۰:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری میرسد چه گلی به سر مردم و کشورزدن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بنظرم نیاد براش بهتره چون مطمئنم رای نمیاره و خودشو ضایع میکنه
مردم عملکردشو دیدن و رای نخواهد آورد
Iran (Islamic Republic of)
عزیزی
۱۰:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ما دیگه گول اینارو نمیخوریم یکبار اشتباه انتخاب کردیم زندگیمون بفنا رفت ایندفعه با تحقیق مشورت انتخاب درست انجام میدیم زنده باش ایران پاینده باش ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
با احترام به ایشان و تمام نامزدها، احساس میکنم هرچه آدم نالایق از جمله مطهری و همین لاریجانی دارن نامزد میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بیاد برای تست کارنامه اش شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اینها چقدر شیفته خدمت به مردم هستند و دوست ندارند جوانتر به زحمت بیفتند واقعا اخلاص و ابتکارات اینگونه افراد در پستهای قبلی که باعث گشایشهای بی شمار در زندگی مردم شده جای بسی تحسین دارد !
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ویرانی ونابودی کشور تمام ابعاد کشور در دوره ریاست بر مجلس در زمان ایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
عملکرد لاریجانی در زمان ریاست قوه قضاییه
1. حمایت بی چون و چرا از آخوندی وزیر راه و نتیجه آن اوضاع افتضاح مسکن
2. حمایت از شریعتمداری وزیر صمت قبلی که باعث جلسه استیضاح تبدیل به رای اعتماد شود.
3. حمایت از روحانی و دولت فعلی که نتیجه آن اوضاع فعلی است
4. تنزل جایگاه مجلس به وکیل الدوله
5. تصویب برجام در 20 دقیقه
6. اصولگرایی که در دامن اصلاح طلب ها افتاد و اقدامات آنها را مشروعیت بخشید
و ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
قوه مقننه نه قضائیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
رئیس مجلس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
عنوان خبر منو ياده حزب باد انداخت
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
الآن میندازند تو گونی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تو رو به تمام مقدسات قسم می دم . نیا .... خیلی بهتره . بزار حداقل مردم کم کم لاریجانی ها رو فراموش کنند. تو زمان صدارت در راس قوه مققنه چه گلی سر مردم ریختی که عزمتو جزم کردی بری پاستور ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بذارین کسی بیاد که قبلا امتحانش رو در کار کردن برای مردم پس داده.
#احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انتخاب لاریجانی =نابودی مردم و ایران_تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای لاریجانی بعنوان رئیس مجلس وقت ، همان کسی است که با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در مجلس مخالفت کرد و مانع از انجام این کار مهم شد .

این آقا اصلا بدنبال عدالت نیست و همان روش حسن روحانی را دنبال خواهد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اساس تقسیم افراد و احزاب به اصولی و اصلاحی غلط است وگرنه اینهمه استثناءات زمانی و مکانی چرا؟..اساس تقسیم چیز دیگریست که افراد و احزاب یا پنهان میکنند یا منکرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کی بهش رای میده با اون برجام شون
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۰۸:۴۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این همه سال بود چه گلی بسر ملت زد
Iran (Islamic Republic of)
فریاد
۰۸:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
خیلی عزم خودشو جزم نکند هرچه مردم می‌کشند از دوره ریاست مجلسش که می توانستن با استیضاح روحانی جلو یکه تازی روحانی را بگیرد که نکرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کاری ک با مردم کردن همشون از چشم افتادن مردم دیگه سخت پسند شدن این دوره مردم خوب حواسشون هست ب کیا رای میدن .
Sweden
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
منم سال 96 همین فکر شما رو داشتم اما اخرش سورپرایز شدم اونم چه سورپرایزی
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این پتانسیلی که تو ملت میبینیم مجلس تصویب کنه ریاست جمهوری 12 سالم میتونه باشه ملت بازم به جناب کلید سازرای میدن
بایستی تفکرات عوض بشه و الا همان آشو همان کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این اقا در طول اون همه سالها که پستهای مهمی داشت چه گلی به سر ملت زد که حالا بخواد با ریاست جمهوری بزنه؟؟ اینها فقط دنبال پست هستند نه دنبال خدمت به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بهترین کارش سنگ اندازی جلو پای دکتر احمدی نژاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
جلیلی یا احمدی نژاد .
ولی شانس احمدی نژاد در بین مردم خیلی بیشتر از لاریجانی است .
شورای نگهبان هم بنا بر حضور حداکثری مردم در انتخابات برنامه های خوبی دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگ آقایون تاییدش کنن مث ۴ سال قبل اگ تایید میشد دیگه روحانی هم رای نمیورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ملت نیازمند یکی بهتر از احمدی نژاده _ احمدی سیاسیه و آب گل آلود دوس داره _ تحرکات حقارت بارش تو نامه نگاریهای بعد ریاست جمهوریشو یادمون نرفته _ این شخص مریضه و نیاز به درمان خود بزرگ بینی و خود شیفتگیش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
احمدی نژاد خودش خادم ملت می دونه و تنها کسی به خادم مردم بودن افتخار می کنه

ولی درود بر شرفش که در مقابل مافیا آنچنان در مقابل آنها محکم و استوار و باصلابت است
که حقارت مافیای را به رخ آنها می کشد
و آنها فکر می کنند احمدی نژاد متکبر
نه احمدی نژاد در مقابل مافیا اینطور موضع حکیمانه می گیرد تا آنها را ادب کند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
تو مجلس چه گلی سر ملت زد که بیاد ریاست جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
تحلیلگر
۰۷:۵۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
اگر تایید صلاحیت شد و ملت هم به ایشان رأی دادند، باید گریست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
در واقع باید خون گریست
Iran (Islamic Republic of)
فتح‌الله
۱۰:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
ولی من نمی گریم میخندم به این حماقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
از همین الآن گریه کردن رو شروع کن...
چون هم تایید میشه هم رای میاره..

بیا باهم گریه کنیم
Germany
هم وطن
۰۷:۵۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
آقای لاریجانی برای شما دیگه کافیست ، در طول این مدت اگر میتوانستید کاری میکردید، لطفا کنار روید و دیگر استراحت کنید و میدان را برای جوانان انقلابی خالی کنید. شما اگر دنبال آبادانی هستید به شهر خود روید منطقه و محله خود را آباد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کی ب لاریجانی رای بده ب ولا ۱ میلیون رای نمیاره اصلا مردم چ دلخوشی دارن ک رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
نیا بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۰۷:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مردم ایران نمیدانند او اصلاح طلب هست یا اصولگرا
Netherlands
حاند
۰۹:۳۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
حزب باد
Canada
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
4 دهه در پست و مقام های مهمی بوده
وقت اش رسیده باز نشسته شود و
میدان را به جوانان نخبه .پر انرزی .دلسوز .با وجدان و اخلاق و صد البته دین دار بسپارند
به شهرستان که متولد شده بروند و با
ثروتی که در اختیار دارند .ان شهر را بخاطر خودشان اباد کنند و
اگر عاشق کارند
مجانی .فی سبیل الله و برای اخرت شون توشه جمع کنند
فقط ما میخواهیم قشر جوان و نخبه در سطح امور ببینیم و بس
Iran (Islamic Republic of)
فتح اله
۰۷:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این بزرگوار اغلب ، باد به هر سمتی بوزه به اون طرف متمایل میشه حالا چون امسال کفه اصولگرایان سنگینی داره ایشون از اصولگرایان اصیل انقلاب بلکه قبل از انقلاب بودند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
مگرلاریجانی نبودکه بادولت همدست شد مسئولان خیال می کنند کارهای گذشته شان ازیادمردم پاک می شوند؟؟؟
آخرین اخبار