موافقت نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تشکیل استان خوزستان جنوبی

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با پیشنهاد تشکیل استان خوزستان جنوبی اعلام کرد و آن را فرصتی برای توسعه دانست.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید لفته احمد نژاد نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خوزستان جنوبی بر اساس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه مطرح شد و از نظر اقتصادی و امنیتی توجه پذیر است.

او تقسیم استان خوزستان را به دو بخش جنوبی و شمالی فرصتی برای توسعه دانست و افزود: تقسیم استان بزرگ خوزستان به دو بخش شمالی و جنوبی فرصتی مناسبی برای توسعه تخصصی بخش‌های مختلف استان است که فرصتی برای رشد نداشته‌اند.

ماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان خرمشهر و آبادان به همراه دیگر نمایندگان استان به طور جدی این طرح را پیگیری می‌کنند، توضیح داد: زیرا این اعتقاد وجود دارد که ظرفیت‌های بسیاری از مردم خرمشهر و آبادان در سال‌های گذشته مغفول مانده است که با اجرای این طرح از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود.

طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان توسط سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد.

در متن این طرح پیشنهادی استفاده بهینه از استعدادهای سرشار مادی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده جنوب غرب استان خوزستان که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر است به عنوان علت پیشنهاد این طرح مطرح شده است.

متن طرح پیشنهادی دولت را مکلف دانسته بنا به بندهای قانونی مختلف با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، حذف دستگاه‌های موازی و چابک سازی تشکیلات نظام بدون افزایش پست‌های سازمانی موجود در استان، نسبت به تقسیم منابع و امکانات استان خوزستان بر مبنای تقسیمات جدید و متناسب با جمعیت اقدام کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.