فائوچی: اختلافات سیاسی آمریکا عامل مرگ و میر کروناست

رئیس موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد اختلافات سیاسی واشنگتن یکی از عوامل موثر در آمار خیره‌کننده مرگ‌ و میر کرونا در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا، به عبور آمار قربانیان همه گیری ویروس کرونا در این کشور واکنش نشان داد.

او گفت: اختلافات سیاسی واشنگتن یکی از عوامل موثر در آمار خیره کننده مرگ ومیر کرونا در آمریکاست.

فائوچی افزود: این بیماری همه گیر در حالی به ایالات متحده وارد شد که به دلیل اختلافات سیاسی، استفاده از ماسک به یک بیانیه سیاسی تبدیل شده بود.

او با بیان اینکه در کشور‌هایی مانند مانند آلمان و انگلیس نیز با وجود پایبندی شدید به تدابیر بهداشت عمومی، هنوز با ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: حتی در بهترین شرایط، این همه گیری یک مشکل بسیار جدی است.

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تاکید کرد: با این حال، این مسئله توضیح نمی‌دهد که چگونه یک کشور ثروتمند و پیشرفته می‌تواند بیشترین درصد مرگ و میر را داشته و آسیب دیده‌ترین کشور در جهان باشد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ها، شمار افرادی در آمریکا که بر اثر «کووید-۱۹» (کروناویروس ۲۰۱۹) جانشان را از دست داده‌اند از ۵۰۰ هزار نفر گذشته و آمار مبتلایان به بیش از ۲۸ میلیون نفر رسیده است.

 گزارش‌ها حاکی از این است که ۱۹ درصد از کل مرگ ویروس کرونا در ایالات متحده رخ داده است که با توجه به اینکه آمریکا تنها ۴ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، تعداد بسیار زیادی است.

این اپیدمی که در ابتدای سال گذشته آمریکا را فراگرفت، تا ماه مه گذشته منجر به کشته شدن ۱۰۰۰۰۰ نفر شد، اما پس از کاهش آمار ابتلا از ابتدای سپتامبر تعداد مرگ و میر دو برابر شد و سپس گسترش آن در تابستان تسریع شد.

آمریکا پس از تعطیلات ابتدای سال نوی میلادی ۲۰۲۱ به یک فصل کشنده از شیوع ویروس کرونا وارد شد و تعداد کشته‌ها به ۳۰۰۰۰۰ نفر رسید یعنی در کمتر از سه ماه این ویروس منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در سراسر آمریکا شد.

مرگ و میر ثبت شده بین دسامبر و فوریه ۴۶  درصد از کل مرگ و میر ناشی از همه گیری کرونا در آمریکا را حتی زمانی که واکسن‌ها در دسترس قرار گرفتند و تلاش‌های زیادی برای واکسیناسیون شهروندان آغاز شد، تشکیل داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار