معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت:

فعالیت‌های دانشجویی در ایام کرونا تعطیل نشد

لاری گفت: در ایام کرونا با وجود تعطیلی‌ها، فعالیت‌های دانشجویی تعطیل نشد بلکه در بستر مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان کشور اظهار کرد: در ایام کرونا با وجود تعطیلی‌ها، فعالیت های دانشجویی تعطیل نشد بلکه جشنواره های بیشتری در بستر مجازی برگزار شد.

او افزود: واقعیت این است که مخاطبان ما در حوزه مجازی فعال بودند و ما در این فضا حضور نداشتیم. کرونا این فرصت را فراهم کرد تا ارتباط ما با مخاطبانمان یعنی دانشجویان بیشتر شود.

لاری ادامه داد: دنیای مجازی فرصتی به ما داد که مخاطبان را چند برابر کنیم و جلوه هایی از ایثار را در دانشجویان با ساخت ماسک و تولید ضدعفونی‌کننده مشاهده کردیم، به نحوی که هم اکنون به تولید انبوه و توان صادرات در این زمینه دست یافته‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه ها با شیوع کرونا تعطیل شدند، گفت: این مسئله در دانشگاه های علوم پزشکی صدق نمی‌کند زیرا ۳۰ درصد دانشجویان در این مدت عملا حضور فیزیکی داشته و دارند.

لاری افزود: یکی از سنت‌های خوب ما در دانشگاه ها و کشور بحث اعتکاف بود که الان از این فرصت محروم هستیم. با شروع کرونا بیش از پیش به خلوتی احتیاج داریم تا از این بمباران اخبار بد جدا شویم و با خدای خود خلوت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مراسم اعتکاف دانشگاهیان برای دانشجویان فرصت خوبی را فراهم کرد. از برگزاری اعتکاف دانشگاهی به صورت مجازی خوشحالیم چون نیاز روحی همه است و جشنواره پر شکوهی خواهد بود.

تولید ۷۵ هزار پست توئیتری توسط دانشجویان در برنامه "از حماسه تا حماسه"

در ادامه فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در دل بحران ها فرصت است؛ کرونا به ما فرصت های جدیدی را ارائه داد و ما را به فضایی برد که دانشجویان ما در آنجا بودند. البته هیچ چیز، جای فضای حضوری را نمی‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: با راه اندازی برنامه از حماسه تا حماسه از ۳۱ شهریور تا ۱۳ دی، سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، قریب به ۷۵ هزار پست با هشتگ از "حماسه تا حماسه" تولید شد که نشان دهنده ظرفیت فضای مجازی است.

او گفت: اینکه اعتکاف در فضای مجازی برگزار شود، اقدام خوبی است. هیچ چیز جای اعتکاف را نمی‌گیرد اما در روایت های ما برخی مسائل ارزششان از اعتکاف بیشتر است و باید این جایگزین ها را برجسته کنیم.

جهان بین ادامه داد: بر اساس روایتی که از امام رضا نقل شده هر کس برای رفع نیاز مومنی تلاش کند، صوابش بالاتر از اعتکاف و روزه است که یکی از جایگزین های اعتکاف این است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتکاف ، دانشگاهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.