گرداننده پیج غیراخلاقی در فضای مجازی به دام افتاد

رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری گرداننده پیج غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد.

ه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی، با صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی مواجه شدند که اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیراخلاقی می‌کرد.

او افزود: محتوای بارگذاری شده بر روی این پیچ برخلاف موازین شرعی و در تضاد با قوانین جاری کشور بوده که در همین راستا شناسایی گرداننده آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گلستان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود: با شروع تحقیقات و بررسی‌های فنی نهایتا متهم که فردی ۲۰ ساله بود شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی عملیات موفق پلیسی دستگیر و تجهیزات وی نیز توقیف شد.

سرهنگ پرسا گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد متهم گرداننده چند کانال و صفحه دیگر نیز است ، اما در ابتدا منکر اقدامات مجرمانه خود بوده و با روش‌های فریبکارنه سعی در گمراه کردن کارشناسان این پلیس و مخفی کردن اسناد و مدارک دیجیتالی موجود بر روی گوشی خود می‌ کرد ، که با اقدام هوشیارانه کارشناسان پلیس فتا استان، ادله مورد نیاز قانونی استخراج شد.

او گفت: متهم پس از مواجه‌ شدن با مستندات و ادله غیرقابل‌ انکار به جرم خود اعتراف و هدف خود از انتشار محتوای برخلاف عفت عمومی را افزایش تعداد اعضاء عنوان کرد.

سرهنگ پرسا افزود: کاربران باید با مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای از باید‌ها و نباید‌های فعالیت در فضای مجازی اطلاع داشته باشند و به هنجار‌های جامعه و قوانین جاری کشور احترام بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و یا نیاز به دریافت مشاوره مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار