رئیس سازمان نقشه برداری همزمان با روز مهندس؛

مالکیت نقشه برداری را نادید می گیرند/ رصد حرکات زمین قبل از وقوع زلزله

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: یکی از معاونان شهرداری تهران، اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه سازمان نقشه برداری کشور در خصوص فرونشست مناطق تهران را فاش کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری کشور در گفت و گو با  خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  بحران های اقتصادی در کشور و به دنبال آن  عدم اشتغال، جایگاه علمی در کشور تضعیف شده است. ما برای توسعه زیرساخت ها و زیربناهای کشور نیازمند مهندسین در رشته های مختلف داریم.

وی ادامه داد:  سازمان نقشه برداری یک سازمان تخصصی و مهندسی است که بیش از ۸۰ درصد پرسنل آن دارای مدرک مهندسی هستند. همچنین ۳۷ درصد از سازمان نقشه  برداری را بانوان کشور تشکیل می دهند. مهندسان  به واسطه افکار پویا و سازنده خود، می توانند در مسائل تحولی کشور اثرگذار باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: ما سازمانی هستیم که بحران کشور( زلزله،فرونشست،سیلاب و ...) را در حوزه های مختلف رصد می کنیم. رصد موارد ذکر شده  مربوط به سازمان نقشه برداری است. سازمان نقشه برداری این آمار را براساس سیستم طبقه بندی شده ای به سازمان های مربوط اعلام می کند. بسیاری از سازمان ها و نهادها مالکیت سازمان را نادیده گرفته و این آمار را به نام خودشان منتشر می کنند. یکی از معاونان شهرداری تهران، اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه سازمان نقشه برداری کشور  در خصوص فرونشست مناطق تهران را فاش کرد.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور تصریح کرد:  سازمان نقشه برداری حرکات گسل ها و حرکات را قبل از وقوع حادثه رصد می کند؛ این در حالی است که ژئوفیزیک دانشگاه تهران این حرکات پوسته زمین را بعد از زلزله رصد می کند. اما سازمان نقشه برداری کشور قبل از زلزله، حرکات رصد شده را به سازمان های مربوط اعلام و  در مناطقی که جنبانی بالایی دارند اعلام خطر می کند.


بیشتربخوانید


این مقام مسئول ادامه داد: ما گزارش ها را مخفیانه به سازمان های مرتبط اعلام می کنیم تا مردم نگران نشده و احساس خطر نکنند. اما این سازمان ها، آمارهای محرمانه ما را پخش می کنند. ما همه اتفاقات را  رصد می کنیم اما مجاز به اعلام عمومی آن نیستیم؛ زیرا دستگاه های  امنیتی کشور به مرا ایراد وارد می کنند.

وی گفت: ما زلزله را پیش بینی نمی کنیم؛ بلکه برخی مناطق را اعلام می کنیم که  به طور مثال این نقطه حادثه خیز است. در بحث بحران سیل ها، به خصوص سیل اخیر خوزستان ۲۱۴ روستایی که در معرض سیل قرار داشت را از قبل اعلام کرده بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار