سخنگوی شورای شهر از تلاش اعضای این شورا برای احیای فرهنگ دوچرخه سواری در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حمید رضا قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: این شورا متعهد به آماده سازی مسیر ویژه به طول ۵۰ کیلومتر برای دوچرخه سواری است. این امر مستلزم فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل ترکیبی است.
او افزود: بنابراین لازم است شهروندان بپذیرند که مسیر‌های سواره رو کوتاه‌تر و مسیر‌های مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری محیا شوند.
قمی با تأکید بر اینکه گسترش خیابان و اتوبان، فرهنگ اتومبیل سواری را متوقف نمی‌کند، ادامه داد: به این ترتیب اعضای شورای شهر درصدد محیا کردن امکان حمل و نقل ترکیبی و احیای فرهنگ دوچرخه سواری و پیاده روی هستند.

سخنگوی شورای شهر اظهار کرد: احیای فرهنگ دوچرخه سواری در شهری که معروف به شهر دوچرخه‌ها است نیازمند همکاری و همراهی شهروندان است و آنان باید بپذیرند که کوتاه یا کم عرض شدن مسیر‌های سواره رو نه یک معضل بلکه یک دستاورد است.

او افزود: همچنین شورای پنجم پس از راه اندازی دوچرخه‌های هوشمند، برای راه اندازی دوچرخه‌های نسل چهار نیز تلاش می‌کند و سرمایه گذاری مدیریت شهری بر این حوزه در کنار سرمایه گذاری برای حمل و نقل عمومی متمرکز است و امیدورایم در دوره‌های بعدی نیز این اقدامات ادامه یابد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار