مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به اتصال سامانه فروش بلیط برای کنترل ورود مسافران در استان فارس، گفت: حدود ۳۰۰ مسافر که تست آن ها مثبت بود از سفر منع کردیم‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بحث محدودیت در ورودی و خروج‌شهر و ایمنی سازی را دنبال کردیم، اظهار کرد: کاهش سفر و محدودیت سفر به شهر‌ها و استان‌های قرمز در دستور کار قرار دادیم و کاهش سفر تا ۹۰ درصد هم طی دوماه اول داشتیم.

او  بیان کرد: در ادامه سفر‌های عمومی بیشتر شد و نگرانی‌هایی که در بحث جابجایی مسافر و ورشکستگی شرکت‌ها بود اوضاع بهتر شد و نسبت به مشابه پارسال در ۳ ماه تابستان ۳۰ درصد کاهش سفر و مسافر داشتیم و در ۳ ماه سوم شرایط عادی‌تر و ۱۰ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به رعایت اصول بهداشتی در قبل و طول سفر و ضدعفونی و تب سنجی حضورمسافران، گفت: صندلی‌ها در حوزه جاده‌ای و ریلی و هوایی ۵۰ درصد کاهش ظرفیت داشت و محدودیت ورود و خروج چندین بار در طول این‌مدت داشتیم.

سیاهپور در خصوص تسهیلات، گفت: از ۳۱ شرکت متقاضی در حوزه حمل و نقل مسافر با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر وام ۴ میلیارد تومان با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شد که به ازای هر راننده ۶میلیون تومان درنظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اتصال سامانه فروش بلیط برای کنترل ورود مسافران گفت: حدود ۳۰۰ مسافر که تست آن‌ها مثبت بود از سفر منع کردیم.

سیاهپور تصریح کرد: همچنین شیوه نامه‌هایی که برای نوروز است این دغدغه وجود دارد که سفر‌ها در حوزه ریلی هوایی و زمینی به صورت عمومی باشد و رعایت اصول بهداشتی ضروری است و باید کنترل و پیش بینی‌های لازم به ویژه در حوزه زمینی داشته باشیم.

او با بیان اینکه تمام برنامه ریزی حوزه تردد برای ایام نوروز بررسی و کنترل شده است، ابراز کرد: باز مثل گذشته این امادگی را داریم که بتوانیم شرایط مورد نیاز را اجرا کنیم.

حقیقی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهر ستان شیراز در این جلسه با پیشنهاد این موضوع که محل مجوز‌های تردد از فرمانداری‌ها تغییر کند گفت: با توجه به انتخابات پیش رو و ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از ۲۰ اسفند ماه به مدت ۷ روز بهتر است مکان‌های صدور محوز تغییر یاید تا شاهد تجمع در شرایط کرونا و ورود به پیک چهارم نباشیم.

او، از پیش بینی ثبت نام هزار و ۲۰۰ نفر طی ۷ روز خبر داد و گفت: این حجم تردد می‌طلبد که محل صدور مجوز‌های تردد را به پلیس‌های راهور تغییر دهیم چرا که آن‌ها نیز دارای زیر ساخت‌های مناسب برای صدور مجوز هستند.

به گفته معاون فرماندار شیراز، متاسفانه در آستانه تعطیلات عید شاهد افزایش درخواست‌های صدور مجوز برای سفر‌های نوروزی هستیم که این موضوع با توجه به ممنوعیت تردد به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها برای مشمول نشدن جریمه است.

حقیقی اشاره ای نیز به مراکز شماره گذاری داشت و گفت: با توجه به خرید و فروش خودرو در آستانه تعطیلات نوروز پیشنهاد می‌شود این مراکز از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فرودین ماه برای جلوگیری از ازدحام جمعیت تعطیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.