هشدار آمریکا به مصر در خصوص خرید جنگنده‌های روسی

وزیر خارجه آمریکا در گفت و گوی تلفنی با همتای مصری اش از خریداری جنگنده‌های روسی از سوی قاهره ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تلفنی با همدیگر در خصوص اهمیت همکاری‌ها و خصوصا در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم گفتگو کردند.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی از مسأله خرید احتمالی جنگنده‌های روسی از سوی مصر ابراز نگرانی کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزیر (آنتونی بلینکن) نگرانی‌ها در زمینه حقوق بشر را که در روابط دوجانبه میان آمریکا و مصر نقشی محوری دارد و نیز خرید احتمالی جنگنده‌های سو-۳۵ از روسیه را مطرح کرد.

آنتونی بلینکن در بخش دیگری از گفت و گوی خود با سامح شکری بر اهمیت همکاری‌های راهبردی میان آمریکا و مصر، خصوصا در زمینه امنیت و همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم و تقابل دیدگاه در مسائل منطقه‌ای تأکید کرد.

واشنگتن تا کنون مخالفت خود را با همپیمانانش، به خصوص ترکیه در زمینه خرید جنگنده‌ها و سامانه‌های روسی بیان کرده است.

امروز نیز «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود ترکیه طی دهه گذشته چند فرصت برای خرید سامانه دفاع موشکی پاتریوت از آمریکا داشته، اما به جای آن، اس-۴۰۰ را انتخاب کرد که برای روسیه، درآمد، دسترسی و نفوذ را فراهم می‌آورد.

جان کربی گفته بود: ترکیه همچنان از برنامه تولید جنگنده اف-۳۵ کنار خواهد ماند و از آنکارا می‌خواهیم پیشبرد اس-۴۰۰ را متوقف کند.

او گفت: سیاست ما درباره تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه اس-۴۰۰ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
الهی که خدا ریشه شما امریکاییهای جنایتکار و ظالم رو تو جهان خشک کنه...آخه بگو شما چکاره ی این جهانید که به همه چیز تو جهان کار دارید..اینکه کدوم کشور چی بخره یا نخره به شما چه ربطی داره....خودشون به انواع و اقسام سلاحها و جنگ افزارهای ممنوعه و خطرناک مجهز هستند و برای مردم دیگر جوامع میان نسخه میپیچند...
آخرین اخبار