نامه‌ای برای پدران آسمانی

دیگر روز پدر فرا رسید، طبع شعر گفتن‌ها جاری شد چه برای آن‌هایی که چون کوه استوار در کنارمان هستند و چه برای آن‌هایی که به سوی آسمان‌ها پرواز کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ۱۳ رجب دیگری از راه رسید تا قدردان مردانی باشیم که همچون کوهی استوار در مقابل مشکلات ایستادگی می‌کنند تا آبی در دل همسر و فرزندانشان تکان نخورد. مردانی که پدر خطاب می‌شوند و سمبلی از مقاومت و استواری در برابر مشکلات هستند.

می‌دانید روز پدر که از راه می‌رسد مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای که در تکاپوی خرید هدیه‌ای برای پدران خود هستند تا از زحماتشان تشکر کنند و عده‌ای که باحسرت خیره به عکس پدران آسمانی خود این روز را سپری می‌کنند.


در این گزارش از افرادی که پدران خود را به تازگی ازدست داده اند خواستیم نامه‌ای برای پدر آسمانی خود بنویسند تا ما هم شریک دل رنجورشان شویم.

سلام بابا، خوبی؟ صدامو میشنوی؟ چرا جواب نمیدهی! حواسم نبود چندین روز است که دیگر جوابم را نمیدهی، اما من ناامید نمیشوم، من وصلم به همین حرفای بی جواب، نمیدانم خبرت هست یا نه؟! ولی بدان که امروز روز توست، روز پدر.


می‌گویند روز پدر است و از ناگفته هایت بنویس، اما بابا از خدا که پنهان نیس از توِ صمیمی ترینی هم پنهان نباشد همه گفته‌ها و ناگفته‌ها همه هست‌ها و نیست‌ها همه دیدن‌ها و ندیدن‌ها به یک چیز ختم می‌شود آن هم نبودن توست.


یادت هست؟ گفته بودی زندگی پستی و بلندی دارد، نباید خسته شد و در جا زد و من میدانم الان بدون تو در پست‌ترین پستی زندگی ام قرار دارم، به حرفت گوش میدهم خسته نمیشوم، درجا هم نمیزنم، اما با خیال کدام بلندی زندگی را سر کنم؟ چه بلندی بدون تو قرار است اتفاق بیفتد؟ اصلا بعد از تو چه بلندی به چشم می‌آید؟


بابا ازت گله دارم. تو، بزرگترین معلم زندگیم، همه درس‌ها را گفتی و بار‌ها مرور کردی، اما هیچوقت از تلخی‌های بعد از خودت نگفتی! نگفتی وقتی نیستی در میان تلاطم دریای بی کسی باید چه کنم!


یادت هست؟ گفته بودی هربار اتفاق بدی برایت افتاد، بپذیر و همان لحظه که پذیرفتی دیگر همه چیز آسانتر میشود، پذیرفتم بابا، نبودنت را پذیرفتم و این سخت‌ترین آسان زندگی من بود.


حال نمیدانم با این حافظه فراموشکارم که یارای فراموش کردنت نیست، چه کنم؟! من هنوز هم هر صبح جمعه با تو به کوه میروم، برای شروع هر کاری با تو مشورت میکنم و از تو اجازه میگیرم حتی گاهی مثه دختر بچه‌ها سرت غر میزنم، اما همه این‌ها در دنیای خیالی من است، دیگر تو در هیچ دنیای واقعی نخواهی بود، تو رفته‌ای و سهم من در روز پدر به آغوش کشیدن حجمی تهی از توست.


سرت را درد نیاورم بابا، دنیای شما پر از زیبایی است حیف می‌شود که وقتت به این حرفا بگذرد، اما بدان تو نیستی و امسال، من دخترت، خالی‌تر از همیشه ام و بدون تو و دستانت به استقبال روز پدر میروم و با بغض فروخورده گلویم به مزارت نگاه میکنم و میگویم
روزت مبارک پدر آسمانی من/کوثر قندهاری

 

یک قاب عکس خاطره 


بابای نازنینم، نیستی، اما یادت اینجاست، هر بار که به مشکلی برمیخورم نگاهم به عکست روی تاقچه می‌افتد، با همان لبخند همیشگی که یعنی همه چیز درست می‌شود، آره همه چیز درست می‌شه جز نبودن تو، منو ببخش اونقدری که به قاب عکست گفتم دوستت دارم به خودت نگفتم، روزت مبارک. /الهه اجاقلو

 

شوری طعم نبودنت


بهم گفتن چند جمله‌ای برات بنویسم، عجیبه، منی که هر روز و هر شب توی ذهنم در حال حرف زدن با تو هستم حالا هر چی فکر می‌کنم هیچی به ذهنم نمی‌رسه برای نوشتن، جز اینکه طعم نبودنت شوره... خیلی شور. /محبوبه سادات علی نژاد 


میان تمام نداشتن‌ها دوستت دارم. پدر/مهین نورافروز

 

جای خالی پدر


قبلا‌ها روز پدر برایم یادآور بودنت بود و این که باید قدر بدانم لحظه‌های با تو بودن را، اما حالا که پرواز کرده‌ای یادآور نبودنت و جای خالی ات به وسعت هفت آسمان، کاش کنارم بودی، روزت در آسمان‌ها مبارک /سید محمد حسینی


هیچ حرفی برای گفتن ندارم فقط میدانم اگر یک بار دیگر می‌دیدمت به قدر تمام ثانیه‌های نبودنت تو را در آغوش می‌گرفتم. دوستت دارم پدر عزیزم/ندا شهرکی


انتهای پیام/ق

برچسب ها: روز پدر ، دلنوشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.