وضعیت آب و هوا در ۶ اسفند ماه؛

ورود دو سامانه بارشی به کشور/بارش باران و برف در بیشتر استان‌ها

امروز سامانه شمالی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سامانه شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نواحی مرکزی و غربی خلیج فارس، غرب هرمزگان، ارتفاعات کرمان سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

آسمان تهران امروز کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و به جز سیستان و بلوچستان در سایر نقاط واقع در نیمه جنوبی بارش خواهیم داشت.

شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان است. جمعه در نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش باران، رعد وبرق، در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و شنبه در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنج شنبه دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد. با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما انتظار می‌رود بارش چهارشنبه در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به شکل باران یا برف باشد. همچنین در این روز با توجه به وزش باد نسبتاً شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز نیز وجود دارد.

دمای هوا طی روز‌های چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه در شمال شرقی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه و از پنج شنبه تا جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اللهم انزل علینا مطر من رحمتک الواسعه یا ارحم الراحمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش دانشمندان ایرانی روی باروری ابرها کارمیکردن استان کرمان بیشتر وقتاابریه ولی بارش اصلا نداریم بااین وضعیت برای کشاورزی که هیچ برای اب شرب شرایط بحرانی درپیش داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ایشالا بحق مولا علی علیه السلام قم هم برف بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
الان دیگه برف بیاد سود که نداره هیچ بلکه برای درختان ومحصولات کشاورزی خطر هم داره.
آخرین اخبار