عوامل آسیب به دستگاه اسکلتی و عضلانی کدام است؟

یک متخصص فیزیوتراپی گفت : انجام فعالیت‌های پشت سرهم و بدون استراحت یکی از مهمترین عوامل آسیب به دستگاه اسکلتی و عضلانی است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدباقر شمسی دکترای تخصصی فیزیوتراپی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های پشت سرهم و بدون استراحت یکی از مهمترین عوامل آسیب به دستگاه اسکلتی و عضلانی است، گفت : بدن از بافت زنده تشکیل شده و آهن و چوب نیست که بتواند بی وقفه کار کند و آسیب نبیند، بنابراین بسیار ضروری است که نسبت به مدت زمان فعالیت‌ها و نوع فعالیت‌ها حساسیت داشته باشیم.

او گفت : مهمترین نکته برای حفظ سلامت سیستم عضلانی و اسکلتی پرهیز از انجام کار‌های پشت سرهم است، لذا افراد باید برنامه ریزی کرده و پس از انجام مدت مشخصی کار، حتما استراحت داشته باشند.

شمسی افزود: در حال حاضر که به روز‌های پایانی سال و انجام سنت خانه تکانی نزدیک می‌شویم فرصت خوبی است که در این حدود بیست و چند روز باقی مانده تا پایان سال افراد کار‌های خانه تکانی را تقسیم بندی کرده و در هر روز حجم مشخصی کار را به تدریج انجام دهند.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی افزود: افراد باید توجه داشته باشند که در هر روز هم باید از انجام کار‌های پشت سر هم خودداری کرده و حتما بعد از حداکثر نیم ساعت کار، چند دقیقه استراحت کرده و سپس به کار کردن ادامه دهند.

او ادامه داد: نکته مهم دیگر بحث تنوع در انجام کارهاست، توصیه می‌شود خانم‌های خانه دار بعد از حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام یک کار، حتما به کار دیگری مشغول شوند و به اصطلاح تغییر وضعیت دهند تا بدن آن‌ها دچار آسیب نشود، بطور مثال اگر ۱۰ دقیقه سقف را تمیز می‌کنند، ۱۰ دقیقه بعدی به تمیز کردن کفِ زمین مشغول شوند.

شمسی نسبت به انجام فعالیت‌های سنگین و کار در ارتفاع هشدار داد و افزود: انجام این فعالیت‌ها برای زنان و بویژه آن‌ها که عضلات ضعیفی دارند می‌تواند به شدت آسیب رسان باشد.

این دکترای تخصصی فیزیوتراپی گفت: بانوان خانه دار حتما هنگام انجام این فعالیت‌ها از سایر اعضای خانواده کمک گرفته و انجام کار‌های سخت و دشوار را به مردان محول کنند.

او افزود: در مجموع توصیه می‌شود تمام اعضای خانواده در امر خانه تکانی مشارکت کرده تا این میان کسی دچار آسیب نشود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.