هوای هرمزگان بارانی می‌شود/ مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از عصر امروز تا روز جمعه در برخی مناطق استان شاهد رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت:با نزدیکی یک موج بارشی به خلیج فارس، از ساعات بعد از ظهر امروز افزایش ابرناکی و از ساعات شب در مناطق غربی استان رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

سی سی پور افزود: شرایط بارشی این سامانه طی روز پنجشنبه تا صبح جمعه غالبا در مناطق شمالی و غربی استان به صورت رگبار باران و رعد برق و در سایر مناطق به صورت بارش‌های پراکنده خواهد بود.

او گفت: طی این مدت دریا (خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان) با وزش باد‌های نسبتا شدید غربی مواج و متلاطم خواهد بود و سرعت وزش باد به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: با توجه به مواج شدن دریا به ویژه طی روز‌های چهارشنبه و جمعه توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان به ویژه بنادر غربی اتخاذ شود.

سی سی پور گفت: از لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط استان کاهش نسبی دمای بیشینه و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دمای کمینه (۲ تا ۵ درجه) رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.