کبگانیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش مجازی باعث افت ۱۰۰ درصدی کیفیت آموزش شد

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی باعث کاهش افت کیفیت آموزش شده است.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان موفق بودن کلاس‌های مجازی دانشگاه‌ها و مدارس، گفت: آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها باعث کاهش سطح علمی دانشجویان شده و معتقدم این مسئله به صورت ۱۰۰ درصدی باعث کاهش افت کیفیت آموزش شده است.

او ادامه داد: البته این شرایط فقط مختص به دانشگاه‌ها نیست و سطح کیفیت آموزش مجازی در مدارس برای دانش آموزان هم پایین است.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه سلامت دانشجویان و دانش آموزان برای ما اولویت اول است، ادامه داد: امیدواریم بیماری کرونا زودتر به پایان برسد، ولی باید برای این شرایط آماده باشیم و یاد بگیریم که از این فضا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه امیر کبیر گفت: در حال حاضر اساتید در حال فراگیری نحوه آموزش‌های مجازی هستند. معضلی که با این آموزش‌های مجازی به وجود آمده تقلب‌ است و اساتید مقداری با نحوه کنترل این تقلب‌ها آشنا شده اند، اما متاسفانه این مسئله وجود دارد.

او در ادامه بیان کرد: آموزش حضوری علاوه بر عمق یادگیری و ارتباط با استاد و دانشجو، منجر به آموزش علمی و انتقال فرهنگ و تجربه به دانشجو می‌شود. در این شرایط متاسفانه استاد و دانشجو چندین ماه یکدیگر را نمی‌بینند و دانشجویان نیز با هم کلاسی‌های خود ارتباطی ندارند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این مسائل آسیب‌هایی است که هر چه کوتاه‌تر شود شرایط فعلی مثمر ثمر‌تر خواهد بود.

کنکور باید حضوری باشد

به گفته این مقام مسئول، سیاست‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتباط کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه‌ها داشته ایم، اما برخی مسائل مثل برگزاری کنکور باید حضوری باشد و امتحانات جامع دکتری دانشجویان باید شفاهی باشد. باید ملاحظاتی در برخی مسائل وجود داشته باشد و نمی توان همه آزمون‌ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

برای ارتقای کیفیت شبکه شاد شورای عالی اقداماتی انجام داده است

قائم مقام ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها و اساتید هر کدام اقدام به راه اندازی سامانه‌هایی برای بهبود وضعیت آموزش مجازی کرده اند، اما آموزش پرورش و آموزش مجازی آن‌ها با پیچیدگی‌هایی رو به رو شده است. برای ارتقا کیفیت شبکه شاد هم شورای عالی اقداماتی انجام داده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
من خودم معلم هستم.واقعا آموزش حضوری هم کیفیت بهتری نداره.اولیاء به معلمین جسارت میکنند.جو اجتماعی باعث شده اولیاء خودشون را همردیف معلمین قرار بدن.دانش آموزان علنی میگن درس بخوانیم که چی بشه؟اگر دانش آموزی زرنگ باشه بخاطر هوششه و اگر دانش آموزی تنبل باشه معلمش بد درس میده.البته همه مشکلات برمیگرده به خود دولت و وزارت.وقتی یک آموزشیار نهضت سواد آموزی را بدون گذرندان روشهای تدریس و آموزشهای لازم در کلاس های ابتدایی حاضر میشه قطعا کیفیت آموزش حداقل80 درصد افت کیفیت خواهد داشت.در جامعه ایران،معلمین یک قشر تنبل گرسنه حریصی است که همیشه خدا تعطیله و باز ادعای حقوق بیشتر را دارد.اما واقعیت معلمی،ضرورت داشتن شغل دوم در کنار معلمی است.معلمی که در اوقات فراغت باید دنبال به روز کردن دانش خود باشد دنبال مسافرکشی و مغازه داری و شاگردی است.قطعا دانش در این جامعه روبه انحطاط خواهد بود و آموزش واقعی فقط در اختیار نخبگان خواهد بود و سایر دانش آموزان برای دولت هیچ اهمیتی نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اآموزش غیر حضوری ففط برای دروس زبانهای خارجی خوبه ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
اگر یک کار مفید در بحث دانشگاه و مدرسه انجام شده باشه، همین آموزش مجازی بود. شما به جای دانشجوها نظر میدید که کیفیت افت کرده؟
قبلاً که حضوری بود استادها حتی یه جزوه هم به ما نمی دادند. الان همین بس نیست که حداقل جزوه و فیلم کلاس های مجازی رو داریم؟
نظر اصلی رو باید از دانشجوها پرسید. به نظر من آموزش مجازی از لحاظ کیفیت کوچکترین تفاوتی با حضوری نداره. استادهایی که حضوری خوب و منظم درس میدادند، الان هم مجازی خوب درس میدهند. استادهایی هم که در زمان حضوری، خوب درس نمیدادند و فقط به فکر فرار کردن از زیر کار بودند و دیر می اومدند و زود هم کلاس رو تعطیل می کردند، الان هم دقیقاً همون طورند. آموزش مجازی هیچ مشکلی نداره بلکه یک روش مترقی و پیشرفته ی آموزش هست که بعد از کرونا هم باید توسعه پیدا کنه.
آخرین اخبار