شناسایی ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی

۷ نفر دیگر از اطرافیان دو نفر مبتلا به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی شناسایی شدند و در حال حاضر ۹ نفر در خراسان جنوبی به کرونای جهش یافته یا انگلیسی مبتلا هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی سه روز گذشته تست دو نفر از کسانی که مشکوک به کرونای انگلیسی بودند، مثبت گزارش شد و بعد از آن تمام اعضای خانواده و کسانی که در تماس نزدیک با این افراد در طی دو هفته گذشته بودند مورد رصد قرار گرفتند.

او در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در استان گفت: از اطرافیان این افراد که مبتلا به ویروس جهش یافته یا انگلیسی بودند، تست انجام شد و ۷ نفر دیگر از اطرافیان این دو نفر مثبت و در حال حاضر ۹ نفر در استان به کرونای جهش یافته یا انگلیسی مبتلا هستند.

دهقانی افزود: تست این افراد هم برای توالی یابی، به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونای جهش یافته در سطح کشور، احتمال اینکه در استان خراسان جنوبی هم با این پدیده مواجه شویم وجود داشت.

او افزود: با توجه به اینکه در سایر نقاط کشور هم ما با این ویروس جهش یافته مواجه بودیم مطمئنا هیچ جای استان در امان نیست و احتمال اینکه این ویروس در هر جایی از استان دیده شود وجود دارد.

دهقانی گفت: در کشور به تعدادی از آزمایشگاه‌های ویروس شناسی اجازه‌ی انجام تست کرونای انگلیسی با کیت‌های مخصوص داده شده که آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم جزو این موارد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: قدرت سرایت خیلی بالا و سریع، درگیر کردن گروه‌های سنی پایین‌تر مثل جوانان، نوجوانان و کودکان و میزان مرگ و میر بالای آن نسبت به ویروس قبلی از ویژگی‌های این ویروس جهش یافته است.

او با تاکید بر استفاده از دو ماسک برای کاهش قابل توجه احتمال انتقال ویروس و عفونت گفت: ماسک زیری باید ماسک سه لایه جراحی و ماسک رویی یک ماسک پارچه‌ای باشد.

دهقانی گفت:هم استانی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل شستشوی مکرر دست ها، عدم تردد غیر ضرور، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌ها و شب نشینی ها، بازار‌ها و مغازه‌ها را رعایت کنند تا مانع از انتشار این ویروس شویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار