معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: نمونه آزمایش ۶ بیمار مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی در بیمارستان های زنجان منفی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، دکتر  آرمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  با اشاره به وضعیت زنجان در ارتباط با ویروس نوع جهش یافته انگلیسی گفت: در مدت یک و نیم ماه آینده بحث ورود این نوع ویروس در کشورمان مطرح شده که در این خصوص باید نسبت به شناخت دقیق آن اطلاعات لازم را کسب کرد، تا بتوان  رصد را انجام داد تا اقدامات تشخیصی بهنگام انجام شود.

خوشبختانه آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده پزشکی علوم پزشکی استان زنجان جزو آزمایشگاه‌های منتخب در زمینه انجام کارهای اولیه و شناسایی این نوع ویروس را برعهده دارد، البته مرحله بر اساس ژنوم ویروس جهش یافته انگلیسی در انیستیتو پاستور و توالی آن تشخیص داده می شود به دلیل آنکه کار فوق تخصصی و بسیار هزینه بر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان زنجانی نباید از این نوع ویروس وحشت و هراس داشته باشند، ادامه داد: نسبت به علائم و سرعت نشانه های ویروس جهش یافته باید حساس و هوشیار بود و بلافاصله برای تشخیص به پزشک مراجعه کرد.  

او با بیان اینکه این موضوع دلیلی ندارد که نگرانی های زیادی را ایجاد کند، اظهار داشت: این نوع ویروس درمان پیچیده ای نداشته، بر این مبنا هم استانی ها در این زمینه استرس را از خود دور کنند و به توصیه های متخصصان امر توجه کنند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به شمار کنونی مراجعه کنندگان کرونایی در بیمارستان های زنجان ادامه داد:  در زمان حاضر استان زنجان به پیک چهارم بیماری وارد نشده که امیدواریم همین روند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع بروز این مهم شود.

اواظهار داشت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجان به ۷۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است که این میزان باید بین ۸۵ تا ۹۰ درصد باشد و این موضوع نشان دهنده مستعد بودن بروز پیک بعدی در استان زنجان است.

آرمانی کیان افزود: بر این اساس بیمارستان های استان رنجان نیز در صورت بروز پیک بعدی بیماری، آماده خدمت رسانی هستند و به لحاظ تجهیزات و کار درمانی تجارب لازم در مدت یکسال کرونایی برای انجام اقدامات لازم کسب شده است.

او خاطرنشان کرد: در زمان حاضر پروتکل های بهداشتی آنگونه که باید و شاید از سوی برخی شهروندان زنجانی با توجه افزایش ترددهای روزهای پایانی سال رعایت نمی شود و در این راستا انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل ماسک زدن می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

 

انتهای پیام/ژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.