سخنگوی طرح اجرای قانون جدید صدور چک؛

امکان انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد از سال ۱۴۰۰

نادعلی گفت: انتقال چک‌های جدید صرفا از طریق ثبت مشخصات گیرنده جدید در سامانه صیاد امکانپذیر است و محدودیتی برای تعداد انتقال چک وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نادعلی زاده، سخنگوی طرح اجرای قانون جدید صدور چک در خصوص جزییات اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد:چک‌های فعلی به روال سابق کارسازی شده و چک‌های جدید در صورت عدم ثبت و تایید در سامانه صیاد، کارسازی نخواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به صراحت قانون مبنی بر اینکه مندرجات چک‌های جدید شامل مبلغ، اطلاعات هویتی گیرنده و تاریخ سررسید علاوه بر درج بر روی برگه چک باید در سامانه صیاد نیز ثبت شود بنابراین صدور چک برای ضمانت، بدون درج تاریخ، مبلغ و اطلاعات هویتی گیرنده امکان پذیر نیست.


بیشتربخوانید


این مقام مسئول بیان کرد: انتقال چک‌های جدید صرفا از طریق ثبت مشخصات گیرنده جدید در سامانه صیاد امکانپذیر است و محدودیتی برای تعداد انتقال چک وجود ندارد. همچنین اشخاص حقوقی و اتباع بیگانه می‌توانند با استفاده از شناسه ملی شرکت و کد شناسایی اتباع بیگانه نسبت به ثبت و تایید و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اقدام کنند.

نادعلی زاده با اشاره به نداشتن چک برگشتی برای امضاداران آن در زمان صدور چک‌های گروهی تصریح کرد: در زمان اجرای قانون کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشین‌های مربوطه فعال خواهند بود؛ و این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار