بسته بندی سالانه حدود ۷۵ هزار تن نخود در استان کرمانشاه

سالانه حدود ۷۵ هزار تن نخود در استان کرمانشاه برای مصرف داخل و صادرات فرآوری و بسته بندی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کریمی مدیر صنایع تبدیلی و کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۳ واحد بسته بندی برای مصرف داخل و دو واحد بسته بندی صادراتی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند که محصول با کیفیت نخود را در بسته بندی‌های مناسب به سایر استان‌ها و کشور‌های دیگر ارسال می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت بسته بندی در محصولات صادراتی گفت : پارسال دو واحد سورتینگ لیزری برای بسته بندی نخود در استان به بهره برداری رسید که با سورتینگ‌های گذشته از لحاظ کیفیت بسته بندی قابل مقایسه نیست.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید نخود در کشور و حتی در بین کشور‌های منطقه شناخته شده است، افزود: با این وجود کشور‌های پاکستان و ترکیه که در زمینه بسته بندی بهتر عمل کرده اند، سهم بیشتری از صادرات نخود به کشور عراق را به خود اختصاص داده اند.

کریمی افزود: با راه اندازی این واحد‌های سورتینگ لیزری در استان در صدد هستیم بازار‌های صادارتی بیشتری را به دست آوریم.

مدیر صنایع تبدیلی و کشاورزی استان با اشاره به اینکه هم اکنون راه اندازی یک واحد فرآوری لپه نخود در کرمانشاه با ۸۰ درصد پیشرفت در دست اجراست، ادامه داد: در حال حاضر تنها یک واحد فرآوری لپه نخود در کشور فعالیت می‌کند که بهره برداری از واحد فرآوری لپه نخود در کرمانشاه سود آوری خوبی برای استان به همراه دارد.

او با اشاره به استفاده کشور‌های عربی و مناطق جنوب کشور از سس «هوموس» گفت: با توجه به ظرفیت بالای تولید نخود در استان کرمانشاه یکی از سرمایه گذاران در شهرستان صحنه کار ساخت واحد تولید سس هوموس را با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تن آغاز کرده که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

کریمی از افزایش ظرفیت واحد تولید کنسرو نخود در استان خبر داد و گفت: این واحد فرآوری در سال ۹۷ به بهره برداری رسیده و امسال ظرفیت آن از هزار تن به ۵ هزار تن افزایش یافته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار