کاخ سفید: به زودی گزارش قتل خاشقجی منتشر می‌شود

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت آمریکا گزارش اطلاعاتی مربوط به قتل جمال خاشقجی را به زودی منتشر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سخنگوی کاخ سفید از انتشار گزارشی اطلاعاتی در خصوص قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در آینده نزدیک خبر داد.

جن ساکی در نشستی مطبوعاتی که امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: دولت بایدن گزارشی را در خصوص قتل خاشقجی آماده می‌کند و این گزارش به زودی از سوی دفتر اداره اطلاعات ملی پس از برداشته شدن طبقه بندی محرمانه از این سند، منتشر خواهد شد.

بایدن: گزارش مربوط به قتل خاشقجی را مطالعه کرده ام

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که گزارش نهاد‌های اطلاعاتی این کشور را درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان در استانبول را مطالعه کرده است.

وی همچنین درباره تماس با سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان نیز اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک با وی صحبت خواهم کرد.

جزئیات جدید از ارتباط بن سلمان با پرونده خاشقجی

شبکه خبری سی‌ن‌ان با استناد به برخی اسناد دادگاهی موجود در رابطه با جزئیات جدید ارتباط بین ولیعهد سعودی با منتقد معروف؛ جمال خاشقجی و شکایت‌نامه‌هایی که اخیراً تنظیم شده‌اند، مدعی شد که، دو فروند جت شخصی که تیم ترور خاشقچی برای اجرای عملیات ترور در اکتبر ۲۰۱۸ با آن به ترکیه سفر کرده بودند، تحت تملک شرکتی است که بن‌سلمان، ولیعهد سعودی کمتر از یک سال قبل آن مالک آن بوده است.

این اسناد که بر روی آن‌ها مهر فوق محرمانه حک شده بود و بخشی از یک دعوی قضایی کانادایی است، به امضای یک وزیر سعودی که دستورات بن‌سلمان را منتقل می‌کرده است، نیز رسیده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که برای واشنگتن پست مقاله می‌نوشت، از سال ۲۰۱۷ در آمریکا مقیم بود و به انتقاد‌های تندش از عربستان سعودی شهره گشته شده بود. او در تاریخ دوم اکتبر ۲۰۱۸ در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به دست تیم تروری سعودی کشته شد و تا کنون جنازه وی پیدا نشده است.

قتل خاشقجی سبب شد تا روابط ریاض و آنکارا رو به وخامت رود. دولت ترکیه می‌گوید مقامات عربستان تلاش دارند تا عاملان واقعی این جنایت را مخفی نگاه دارند؛ سخنی که اشاره به نقش محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان این قتل دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار