بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها بدون از دست دادن ارزش غذایی

سوپ، غذایی ساده، سبک و بعضا ارزان است که می‌توان آن را در مقادیر زیاد پخت و برای مدت‌ها در یخچال ذخیره و استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، هیچ چیز بهتر از یک بشقاب سوپ در روز‌های زمستان شما را گرم نمی‌کند و  نمی تواند در روز‌های کاری پراسترس، شما را آرامش ببخشد.

سوپ‌ها سرشار از گوشت یا آب مرغ و سبزیجات بوده و از جمله بهترین و مقوی‌ترین مواد غذایی هستند، همچنین ممکن است یکی از محبوب‌ترین انواع غذا برای همه باشد. خوشبختانه می‌توانید مقدار زیادی سوپ تهیه کرده و در فریزر نگهداری کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده و هم اطمینان حاصل کنید که همیشه یک غذای سالم روی میز خود دارید.

روش‌های زیادی برای اطمینان از طول عمر مطلوب در سوپ‌های یخ زده وجود دارد که در این گزارش بهترین آن‌ها معرفی می‌شود:

بهترین روش‌های انجماد سوپ

یکی از محبوب‌ترین روش‌های نگهداری سوپ استفاده از جعبه‌های ذخیره سازی بدون فریزر است. در مورد انواع قوطی‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانند در برابر سرمای شدید، یخ زدگی و دمای شدید بدون ترک خوردن یا خرد شدن مقاومت کنند.

مگی مون نویسنده کتاب رژیم غذایی ذهن می‌گوید: «انتخاب اندازه مناسب جعبه ذخیره سازی نیز مهم است. اگر شما یک نفر باشید، گرم کردن مجدد غذا از یک کاسه با ظرفیت یک یا دو قسمت منطقی‌تر از نیاز به گرم کردن شش قسمت برای یک وعده غذایی است.

نکته مفید دیگری که باید به‌خاطر بسپارید این است که بگذارید سوپ قبل از انتقال به داخل فریزر کاملاً خنک شود.

بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها بدون از دست دادن ارزش غذائی آن

نگهداری سوپ در کیسه‌ها

همه کیسه‌های ذخیره سازی به یک شکل ساخته نشده اند و وقتی صحبت از گزینه‌های مناسب برای فریزر می‌شود، بهترین و پایدارترین آن‌ها کیسه‌هایی هستند که از سیلیکون چندبار مصرف ساخته شده اند. جدا از آنکه این کیسه‌ها قابل شستشو هستند، می‌توانید آن‌ها را در قابلمه آب داغ گرم کنید.

کیسه‌های پلاستیکی مخصوص فریزر نیز گزینه  بهتری نسبت به کیسه‌های سنتی هستند. این کیسه‌ها از پلاستیک ضخیم‌تر و سخت تری ساخته شده اند که از نشت غذا جلوگیری می‌کند. از آنجا که مایعات با خنک شدن منبسط می‌شوند، حتماً در قسمت بالای کیسه یک فضای ۲ تا ۴ سانتی متری خالی بگذارید.

قالب‌های سیلیکونی، قالب‌های مکعب یخ یا سینی مافین

این قالب‌ها به شما امکان می‌دهد تقریباً هر سوپی را در اندازه‌های مختلف سرو ذخیره کنید، اما یک نکته وجود دارد که باید به‌خاطر بسپارید هنگامی که می‌خواهید سوپ یخ زده را دوباره گرم کنید، ظرف را درون سینی پر از آب گرم قرار دهید تا به بیرون آوردن قسمت‌های آن کمک کند.

بطری‌های شیشه‌ای

شیشه‌های ماسون از بهترین شیشه‌های با دوام و ارزان قیمت هستند که به این ترتیب آن‌ها را به یک ابزار ذخیره سازی عالی تبدیل می‌کند، به ویژه آنکه دهانه آن‌ها پهن است. قبل از گذاشتن ظرف در فریزر حتما اجازه دهید غذا سرد شود تا از شکستن آن هنگام انجماد جلوگیری شود.

چه مدت می‌توان سوپ را ذخیره کرد؟

به طور کلی، سوپ‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده آن، می‌توانند حدود ۳ تا ۶  ماه در فریزر نگهداری شوند. سوپ سبزیجات و آشی بیشتر از سوپ لبنیات و گوشت دوام دارند اما همیشه مراقب سوپ‌های یخ زده باشید. اگر به نظر می‌رسد که بو یا مزه خوبی ندارند، بهتر است آن را دور بریزید.

بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها بدون از دست دادن ارزش غذائی آن

آیا سوپ خامه‌ای را می‌توان فریز کرد؟

مطمئناً، اما ممکن است هنگام گرم شدن، بافت خود را حفظ نکند؛ بنابراین بهتر است مواد را بپزید و خامه را وقتی مواد ذوب شده و آماده سرو است، اضافه کنید همچنین، حتماً سوپ‌های حاوی لبنیات یا سویا را به آرامی گرم کنید که در غیر این صورت آن‌ها خمیر یا جدا می‌شوند.

آیا می‌توان سوپ حاوی ماکارونی را منجمد کرد؟

بهتر است سوپ را بدون افزودن ماکارونی بپزید و ذخیره کنید؛ زیرا نشاسته در هنگام انجماد تمایل به جذب مایعات دارد و پس از گرم شدن مجدد بسیار نرم می‌شود.

آیا می‌توان سوپ سیب زمینی را فریز کرد؟

معمولاً بهتر است مواد نشاسته‌ای را درست قبل از سرو اضافه کنید، اما می‌توانید سوپ اصلی را از قبل منجمد کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار