همه دستگاه‌ها تلاش خود را برای تامین نیاز ایتام به کار گیرند

امام جمعه یزد گفت: سیره حضرت علی (ع) در یتیم نوازی باید در جامعه جاری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در یادواره شهدا در امامزاده سید نصرالله (ع) یزد به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی (ع)، گفت: شأن و منزلت حضرت علی (ع) به اندازه‌ای است که پیامبر اکرم (ص) فضائل ایشان را نزد مردم بیان نمی‌کرد تا مبادا آن‌ها همانند امت حضرت عیسی (ع) عمل کنند.

او با اشاره به اینکه زندگی امیرالمومنین (ع) سراسر عشق به خدا و عشق به بندگان خدا بود، افزود: در تمام امور ایشان عشق به خدا موج می‌زد و در راه خدمت به بندگان خدا نیز حرکاتی انجام داد که برکات آن هنوز هم در مدینه جاری است.

آیت الله ناصری با اشاره به حفر چاه در مدینه برای کشاورزان، اظهار داشت: این چاه‌ها که از سوی حضرت علی (ع) حفر شده، هنوز هم آب مدینه را تامین می‌کند.

او ادامه داد: اخلاص حضرت علی (ع) و دلسوزی برای مردم و ایتام از صفات بارز ایشان است و امروز باید این مقاومت و اخلاص و خدمت به مردم برای کسب رضایت خدا را از ایشان یاد بگیریم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در شرایط کرونا، شیعیان حضرت علی (ع) خود را به خوبی نشان دادند، افزود: در شرایطی که آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را تحت فشار بگذارند و دارو به ما ندهند تا کرونا دمار از ایرانی‌ها دربیاورد، مردم از اقشار مختلف به میدان آمدند و همه دست به دست هم دادند تا نیاز‌های یکدیگر را تامین کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: از دارو تا آذوقه برای محرومان تامین شد و حتی برای کسبه نیز وام و تسهیلات در نظر گرفته شد تا ورشکست نشوند و این همان خصلت امیرالمومنین (ع) است که امروز در جامعه جاری و ساری است.

او با اشاره به یتیم نوازی حضرت علی (ع) و رساندن آذوقه به ایتام و سرگرم کردن آن‌ها عنوان کرد: این ویژگی و سیره حضرت علی (ع) نیز باید در جامعه جاری و ساری شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.